נתניהו מגיב בחריפות לתכנית המדינה הפלשתינית של ביידן: "פרס עצום לטרור"

ראש הממשלה מגיב להצעה הנרקמת של ממשל ביידן ומדינות נוספות במזרח התיכון: "ישראל דוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלשתינים. נתנגד להכרה חד-צדדית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/24 07:26 ז באדר א'

נתניהו מגיב בחריפות לתכנית המדינה הפלשתינית של ביידן: "פרס עצום לטרור"
ביידן ונתניהו בישראל, אוקטובר 2023, צילום: Miriam Alster,Flash90

בעיתון האמריקאי "וושינגטון פוסט" פורסמה אמש (ה') התכנית שממשל ביידן ומדינות במזרח התיכון מקדמות לקראת הקמתה של מדינה פלשתינית. בעיתון דווח כי נרקם הסכם שלום ארוך טווח בין ישראל לפלשתינים, כולל עסקת חטופים והקמת מדינה פלשתינית, לפי לוח זמנים מסודר. שרים, חברי כנסת, ואישים רבים זעמו על המהלך - ובמהלך הלילה גם ראש הממשלה הגיב.

"הכרה במדינה פלשתינית תהיה פרס עצום לטרור שלא היה כדוגמתו ותמנע כל הסדר עתידי לשלום"

"הבהרתי בישיבת הקבינט את עמדתי ביחס לדיבורים שנשמעים לאחרונה על כפיית מדינה פלשתינית על ישראל", נכתב בציוץ שפרסם ראש הממשלה. "עמדתי מסתכמת בשני המשפטים הבאים:

1. ישראל דוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלשתינים. הסדר כזה יושג אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים.

2. ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד-צדדית במדינה פלשתינית. הכרה כזו בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר תעניק פרס עצום לטרור שלא היה כדוגמתו ותמנע כל הסדר עתידי לשלום".

נתניהו

נתניהו. יעמוד בפרץ? | צילום: Tomer Appelbaum/POOL

סמוטריץ': "כפר סבא לא תהיה כפר עזה"

נזכיר כי שרים וח"כים בממשלה התנגדו לתכנית, ביניהם בצלאל סמוריץ', איתמר בן גביר, עמיחי שיקלי וזאב אלקין. סמוטריץ' כתב: ""לא נסכים בשום אופן לתוכנית הזו שלמעשה אומרת שמגיע לפלסטינים פרס על הטבח הנורא שעשו לנו: מדינה פלשתינית שבירתה ירושלים. המסר הוא שמשתלם מאוד לטבוח באזרחי ישראל. מדינה פלשתינית זה איום קיומי על מדינת ישראל כמו שהוכח ב-7 לאוקטובר, כפר סבא לא תהיה כפר עזה!".

(תיעוד הבריחה של סינוואר ומשפחתו במנהרות)