"מדינה פלסטינית משמעותה מדינת חמאס": התגובות הזועמות לצעד של ממשל ביידן

תגובות זועמות רבות נכתבו על רקע הדיווח כי ממשל ביידן ומדינות במזרח התיכון מקדמות הקמת מדינה פלשתינית. חבר הכנסת זאב אלקין אמר: "הקמת מדינה פלסטינית משמעותה הקמת מדינת חמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/24 09:23 ו באדר א'

"מדינה פלסטינית משמעותה מדינת חמאס": התגובות הזועמות לצעד של ממשל ביידן
בצלאל סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel,Flash90

הבוקר (ה') פורסם בעיתון האמריקאי "וושינגטון פוסט", כי ממשל ביידן ומדינות במזרח התיכון מקדמות הסכם שלום ארוך טווח בין ישראל לפלשתינים שיכלול הקמת מדינה פלשתינית לפי לוח זמנים מסודר. שרים, חברי כנסת, ואישים רבים זעמו על המהלך והגיבו תגובות זועמות.

ג

ג'ו ביידן, צילום: Miriam Alster,Flash90

סמוטריץ': "מדינה פלסטינית זה איום קיומי על מדינת ישראל"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כתב בחשבון הטוויטר שלו: "לא נסכים בשום אופן לתוכנית הזו שלמעשה אומרת שמגיע לפלסטינים פרס על הטבח הנורא שעשו לנו: מדינה פלשתינית שבירתה ירושלים. המסר הוא שמשתלם מאוד לטבוח באזרחי ישראל. מדינה פלסטינית זה איום קיומי על מדינת ישראל כמו שהוכח ב7 לאוקטובר, כפר סבא לא תהיה כפר עזה!". עוד אמר, כי ידרוש היום בישיבת הקבינט המדיני בטחוני לקבל החלטה ברורה וחד משמעית הקובעת שישראל מתנגדת להקמת מדינה פלסטינית ולהטלת הסנקציות על למעלה מחצי מיליון מתיישבים.

בן גביר: "כשאנחנו בממשלה לא תקום מדינה פלסטינית"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר אמר: "הכוונה של ארה"ב יחד עם מדינות ערביות נוספות להקמת מדינת טרור לצד מדינת ישראל היא הזויה וחלק מהקונספציה השגויה שבצד השני יש פרטנר לשלום. אחרי ה-7 באוקטובר ברור יותר מאי פעם אסור לתת להם מדינה. כשאנחנו בממשלה לא תקום מדינה פלסטינית".

שיקלי: "אם זה החזון האמריקני - צריך להיאבק בו ולאיים עליהם בצעדים חד צדדיים משלנו"

גם השר עמיחי שיקלי הגיב ואמר בריאיון בגל"צ "אם זה החזון האמריקני - צריך להיאבק בו ולאיים עליהם בצעדים חד צדדיים משלנו, כמו לבטל את הסכמי אוסלו". חבר הכנסת צבי סוכות כתב בטוויטר: "לא תקום ולא תהיה מדינה פלסטינית בין הים לירדן. אף פעם!".

 עמיחי שיקלי

עמיחי שיקלי, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

אלקין: "הקמת מדינה פלסטינית משמעותה הקמת מדינת חמאס"

חבר הכנסת זאב אלקין כתב אף הוא: "לא יקרה! הקמת מדינה פלסטינית משמעותה הקמת מדינת חמאס, שינצח בכל מערכת בחירות שתהיה שם. צעד זה יביא לסיכון חזרת אירועי 07.10 כבר על כל הארץ כולה. אף אחד לא הציע בזמנו לארצות הברית בעקבות אירועי 11.09 להקים מדינת אל-קאעידה לאורך הגבול עם ארה"ב". לבסוף סיכם: "הציבור הישראלי לא ייתן לזה לקרות!".