ראשי מועצות מעוטף עזה ישנו במשרד ראש הממשלה: "לא מוכנים לצאת"

ראשי רשויות מעוטף עזה ישנו הלילה מחוץ ללשכתו של נתניהו במשרד ראש הממשלה במחאה על המתווה המסתמן לחזרת התושבים: "לא נזוז מכאן עד שיגידו שבטוח לחזור הביתה. דורשים מסמך הבנות ביטחוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/24 08:00 כז בשבט התשפד

ראשי מועצות מעוטף עזה ישנו במשרד ראש הממשלה: "לא מוכנים לצאת"
אלון דוידי במשרד ראש הממשלה, צילום: ללא

ראשי הרשויות בעוטף עזה ישנו הלילה (ב') מחוץ ללשכתו של ראש הממשלה נתניהו במשרד ראש הממשלה המחאה על המתווה המסתמן לחזרת התושבים והסדר המענקים. "לא מוכנים לצאת מכאן, עד שראש הממשלה יגיד אמירה ברורה לתושבים שלנו שבטוח לחזור הביתה", אמרו ראשי הרשויות - ביניהם אלון דוידי ראש עיריית שדרות ותמיר עידאן ראש מועצת שדות נגב.

ראשי הרשויות דורשים מסמך הבנות ביטחוני

"לא נזוז מכאן עד שיגידו שבטוח לחזור הביתה. דורשים מסמך הבנות ביטחוני", אמרו עוד ראשי הרשויות. נציין כי השבוע התקיימו כמה פגישות בנושא, ונראה כי ראשי הרשויות אינם מרוצים מתוצאותיהן ומהשלכותיהן על התושבים שלהם.

תמיר עידאן במשרד ראש הממשלה

תמיר עידאן במשרד ראש הממשלה | צילום: ללא

אלון דוידי על רקע הרס בשדרות

אלון דוידי על רקע הרס בשדרות | צילום: דוברות עיריית שדרות

על פי דיווחים שונים, אמנם סוכם כי מי שבחר לשהות במלונות יוכל להישאר בהם עד חודש יולי, אך מי שבחר לשכור דירה יקבל רק את גובה השכירות וכל ההוצאות השוטפות יהיו על חשבונו. בנוסף, המענקים למי שבחר לחזור לביתו יקוצצו דרמטית.

הקלות בהנחיות בעוטף עזה

נזכיר כי ביום חמישי האחרון, בתום הערכת מצב, החליט פיקוד העורף על הקלות במדיניות ההתגוננות באזור עוטף עזה, למעט החרגות שנקבעו במספר יישובים. במסגרת השינויים, תתאפשר התקהלות של 100 אנשים בשטח פתוח ו-300 אנשים בשטח סגור. בנוסף, ניתן יהיה לקיים פעילויות חינוכיות בבתי ספר ובגני ילדים, כאשר מדובר במקום שניתן להגיע ממנו למרחב מוגן תקני. עשרת היישובים הם שהוחרגו הם נירים, כרם שלום, ניר עוז, כיסופים, עין השלושה, סופה, חולית, נתיב העשרה, כפר עזה ונחל עוז.