מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אלו הרופאים שבאים מכל העולם כדי לסייע לישראל

למעלה מ-1,000 מתנדבים: היחידה הבינלאומית של מגן דוד אדום מכשירה רופאים ורופאות ממדינות שונות בארץ, על מנת שבמידת הצורך הם יוכלו לבוא ולסייע לישראל, כפי שקרה בשבעה לאוקטובר

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/24 17:43 כו בשבט התשפד

אלו הרופאים שבאים מכל העולם כדי לסייע לישראל
מתנדבי מדא, צילום: דוברות מדא

היחידה הבינלאומית של מד"א הוקמה בשנת 2007 ומונה למעלה מ-1,000 מתנדבים מרחבי העולם, בהם רופאים, פראמדיקים ואנשי רפואה בכירים נוספים. במהלך מלחמת 'חרבות ברזל' הגיעו להתנדב בארץ 198 רופאים ופראמדיקים שהתלוו לצוותי מגן דוד אדום בפעילותם באמבולנסים ובניידות לטיפול נמרץ.

30 רופאים מרחבי צרפת הגיעו בימים אלו לישראל כדי להשתתף בקורס של היחידה הבינלאומית של מגן דוד אדום. במסגרת הקורס עוברים הרופאים הכשרה אינטנסיבית שכוללת לימודים על פרוטוקולי העבודה במד"א, הציוד הרפואי המתקדם שקיים באמבולנסים ובניידות טיפול נמרץ, נהלי עבודה וכו', ובסיום ההכשרה, הופכים לרופאים מתנדבים במגן דוד אדום. בנוסף לתכנים הרפואיים, ביקרו הרופאים בדרום הארץ ושמעו מפי צוותי מד"א על פעולתם למען הצלת חיים במהלך מלחמת חרבות ברזל.

ד"ר ג׳אן מארק אדה, רופא שלקח חלק בהכשרה: "כרופא בפריז, החלטתי להצטרף להכשרת מגן דוד אדום על מנת לתרום מהיכולות שלי לעם ישראל. איכות הטיפול הרפואי שאתם מעניקים לפצועים וחולים בניידות לטיפול נמרץ היא גבוהה מאוד ואני גאה להצטרף לצוותי מד"א בשטח".

"גאווה גדולה וזכות עבורנו שרופאים בכירים מגיעים לישראל על מנת להתנדב במד"א"

ויקטור וינס מנכ"ל ידידי מד"א בצרפת שארגנה את הקבוצה: "מדי שנה מגיעים לישראל רופאים מרחבי העולם ומצרפת בפרט במסגרת הכשרה רפואית ליחידה הבינלאומית של מגן דוד אדום. מטרת התכנית היא להוות עתודה של נשים וגברים מקצועיים המתגוררים בחו"ל ומוכנים במקרה הצורך ועפ"י קריאה של מד"א לעזוב את משפחותיהם ולהגיע לארץ ישראל על מנת לסייע באמבולנסים ובניידות טיפול נמרץ של מד"א ולהציל חיים".

מנכ"ל מד"א, אלי בין אמר על הפרוייקט: "זו גאווה גדולה וזכות עבורנו שרופאים בכירים מצרפת מגיעים למדינת ישראל על מנת להתנדב במגן דוד אדום. החשיבות בכך גדולה במיוחד בימים אלו בהם מדינת ישראל נמצאת במלחמה. אני מודה לרופאים, לפראמדיקים ולכל מי שלוקח חלק ביחידה המיוחדת הזו שמהווה מכפיל כוח משמעותי בעת חירום ומסייעת לכוחות מד"א בהענקת טיפול רפואי בשטח".