לראשונה בישראל: צוללת שהוטבעה על ידי הבריטים הפכה לאתר היסטורי

הצוללת האיטלקית "שירה" סומנה כאתר היסטורי בפעם הראשונה בארץ. מדובר בצוללת שהוטבעה על ידי הבריטים באזור מפרץ חיפה במהלך מלחמת העולם השנייה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/24 15:32 כו בשבט התשפד

לראשונה בישראל: צוללת שהוטבעה על ידי הבריטים הפכה לאתר היסטורי
שרשרת עיגון של ספינת הצי האמריקאי שגרמה נזק לצוללת שירה, צילום: אהוד גלילי

הצוללת האיטלקית "שירה" הוטבעה בשנת 1942 במפרץ חיפה על ידי הבריטים, כאשר עליה 60 אנשי צוותה. כעת, לראשונה בישראל, היא סומנה במפות הימיות של מרכז למיפוי ישראל על מנת להגן עליה ולשמרה כחלק מההיסטוריה האזורית.

הצוללת שירה מסומנת במפה הימית של המרכז למיפוי ישראל,

הצוללת שירה מסומנת במפה הימית של המרכז למיפוי ישראל, צילום: המרכז למיפוי ישראל

המטרה: הכרה סטטוטורית של המדינה באתר זה ובאתרים נוספים

הסימון נעשה ביוזמתו של פרופ' אהוד גלילי מאוניברסיטת חיפה, ובהובלה משותפת של האגף למיפוי ימי במרכז למיפוי ישראל והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל. הדבר נעשה כשלב ראשון ממהלך שמטרתו הכרה סטטוטורית של המדינה באתר זה ובאתרים נוספים שהיו חלק ממערך ההגנה הבריטי באזור חיפה. בעקבות המהלך המשותף, עודכן מיקומה המדויק של הצוללת במפות הימיות האלקטרוניות של מפ"י, ובקרוב יעודכנו בהתאם גם שאר המפות. סימון הצוללת יסייע לשימור האתר ומניעת פגיעה בו על ידי אניות עוגנות.

ראש האגף למיפוי ימי: "זהו מהלך מעשי ותודעתי ראשון וחשוב"

רוני שדה, ראש האגף למיפוי ימי במרכז למיפוי ישראל, מסר: "זהו מהלך מעשי ותודעתי ראשון וחשוב, לשימור פיסת היסטוריה המונחת על קרקעית הים של ישראל. כחלק ממשימותיו של האגף למיפוי ימי, אנו מנהלים מאגר נתונים מקיף על המרחב הימי, ומצויים בקשרי עבודה עם גופים מקבילים בחו"ל".