מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מתחת למשרד של מוחמד סינוואר: זו המנהרה שהתגלתה

במסגרת הלחימה בחאן יונס צוות הקרב של חטיבת גבעתי פשט על מוצב "אלקאדסיה". במוצב אותרו משרדו של של מוחמד סינוואר - אחיו של יחיא סינוואר ופירים שהובילו למנהרות אשר שימשו את חמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/24 18:58 כה בשבט התשפד

מתחת למשרד של מוחמד סינוואר: זו המנהרה שהתגלתה
המנהרה שאותרה במתחם, צילום: דובר צה"ל

במסגרת הלחימה במערב חאן יונס פשט צוות הקרב של חטיבת גבעתי על מוצב "אלקאדסיה" המשמש כמוצב המרכזי של חטיבת חאן יונס. במוצב אותרו משרדו של של מוחמד סינוואר - אחיו של יחיא סינוואר, וכן פירים שהובילו למנהרות שימשו את חמאס. במרחב אותרה מחרטה לייצור אמצעי לחימה ולתשתיות תת קרקע, וכן אמצעי לחימה רבים מאד וביניהם טילים נגד טנקים, RPG, מקלעי מאג, מטעני צד, רימונים, מחסניות ועוד.

המוצב מולכד על ידי המחבלים

עם הכניסה למוצב זיהו הכוחות כי המוצב מולכד על ידי מחבלי החמאס במטענים רבים וביניהם מטענים שהוטמנו בתוך הקירות ונוטרלו על ידי כוחות ההנדסה. בנוסף, מחבלים רבים שהתבצרו סמוך למוצב פתחו בירי לעבר הכוח. המחבלים חוסלו בירי צלפים, ירי פגזי טנקים ובסיוע חיל האוויר.

מחרטת נשק שהתגלתה

מחרטת נשק שהתגלתה צילום: דובר צה"ל

המחבלים התאמנו במוצב לפני הטבח

מוצב "אלקאדסיה" שימש את חמאס לאימון המחבלים בהוצאה לפועל של המתקפה ב-7 באוקטובר. המוצב הכיל מתחמי אימונים משמעותיים בחלקם אותרו דגמים המדמים שערי כניסה של קיבוצים, בסיסים וכלי רכב משוריינים צה"ליים. עוד פשטו הלוחמים על חדר המלחמה המרכזי של חטיבת חאן יונס ועל משרדיהם של בכירי החטיבה. כמו כן, הכיל המוצב גם מחסני רקטות ופירים שהובילו לתוואי תת קרקע אשר שימשו את ארגון הטרור חמאס.

אמצעי לחימה שאיתרו הכוחות

אמצעי לחימה שאיתרו הכוחות צילום: דובר צה"ל

"מתחם משמעותי מאוד שנמצאו בו אמצעי לחימה רבים"

מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה לירון בטיטו: "צוות הקרב החטיבתי של גבעתי פשט על מוצב הדגל ומרכז האימונים ששימש את חטיבת חאן יונס, והשמיד אותו. מדובר במתחם משמעותי מאוד שנמצאו בו אמצעי לחימה רבים".