הילד מאמריקה שבירך ולימד את הלוחמים

ערב הוקרה יוצא דופן נערך למאות לוחמי חטיבת "גבעתי" עם הפתעה ללוחמים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/24 11:31 טו בשבט התשפד

הילד מאמריקה שבירך ולימד את הלוחמים
הילד שבירך, צילום: ללא

ערב הוקרה יוצא דופן נערך השבוע למאות לוחמי חטיבת "גבעתי", החטיבה הסגולה שלוחמיה חרפו נפשם, יחד עם כלל לוחמי צה"ל, בתמרון הקרקעי ברצועת עזה. הערב המיוחד, שהתקיים בבא"ח גבעתי בקציעות, הופק על ידי המרכז למורשת הרמב"ם בטבריה, בראשות הרב ימין לוי והרב חיים פוגל, שהתגייס לקחת חלק בסיוע המלחמתי והתמיכה בחיילי צה"ל, ובהשתתפות צוות המרכז, הרב עותניאל מנצור, רועי צדוק ואבי שמידט.

בערב המרגש, שכלל "על האש" מפנק במיוחד, נערכה הופעה של הזמר והפייטן המוכשר יהודה נפתלי שהקפיץ את האוירה. צוות המרכז והאמנים שימחו את החיילים, רקדו ושרו איתם, וחילקו פינוקים ומתנות לחיילים כהוקרה על מסירותם למען עם ישראל. במהלך הערב בירך הרב ימין לוי, ראש המרכז למורשת הרמב"ם את החיילים, והודה להם על עבודתם הרבה והמאמץ המלחמתי למען עם ישראל.

ערב לחיילים

ערב לחיילים צילום: ללא

רגע מרגש במיוחד נרשם כאשר בשיאו של האירוע, עלה הילד בנג'מין כצמאן, בן משפחת כצמאן מניו יורק שסייעה רבות בהפקת הערב (יחד עם משפחות נוספות מישיבת הר תורה בניו יורק), לברך את החיילים. בנג'מין הצעיר עמד ונשא דברי תורה בפני החיילים, והביע את תמיכת יהדות התפוצות כולה על מעשיהם החשובים ועל תפקידם משמעותי בגאולת ישראל.

"התרגשנו מאוד להגיע אל ביתם השני של החיילים, שבימים אלו של שגרת מלחמה הוא כמעט ביתם היחידי, ולהביע את הערכתינו האישית, והערכת עם ישראל בכלל, על כל מה שהם עושים", אמר הרב חיים פוגל, ראש המרכז. "ב"ה אנו במרכז למורשת הרמבם ועדות ישראל פועלים בכל השנה כולה על מנת לחבר את עם ישראל אל מקורותיו, אל השורשים האיתנים מהם הוא צמח, ומתוך כך באנו להודות לחיילים - שהם המשך ישיר של המורשת המופלאה של עמינו, וזוכים לעשות היסטוריה פשוטו כמשמעו".

הרב חיים פוגל וחיילים

הרב חיים פוגל וחיילים צילום: ללא