מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לאחר הסירוב - המשפחה של אלון שמריז עותרת לבג"ץ: הכירו בו כחלל צה"ל

בחודש דצמבר קרוביו של אילון שמריז, אחד משלושת החטופים שנורו בשוגג על ידי כוחות צה"ל, ביקשו שיכירו בו כחלל צה"ל וסורבו. המשפחה החליטה לעתור לבג"ץ על ההחלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/24 14:46 כה בשבט התשפד

לאחר הסירוב - המשפחה של אלון שמריז עותרת לבג"ץ: הכירו בו כחלל צה"ל
אלון שמריז ז"ל, צילום: מטה משפחות החטופים

אלון שמריז ז"ל שנחטף לעזה ב-7 באוקטובר, נהרג בשוגג על ידי כוח צה"ל בעת שנמלט מהמקום בו החזיקו אותו שוביו, ביחד עם יותם חיים וסמאר פואד אל טלאלקה. משפחתו ביקשה כי יוכר כחלל צה"ל כיוון שבסמוך לשעת החטיפה באותו בוקר, קיבל אלון זימון למילואים. לאחר שהבקשה סורבה, המשפחה החליטה היום (א') לעתור לבג"ץ.

העתירה שהוגשה לבג"צ

העתירה שהוגשה לבג"צ צילום: ללא

"אלון נלחם את דרכו אל החופש"

בבקשה הראשונה להכירו כחלל צה"ל, נימקה המשפחה את טענתה: "נסיבות נפילתו של אלון הן טראגיות וקיצוניות. הוא נלחם את דרכו אל החופש, יחד עם יותם וסאמר, ויחד איתם הגיע עד כוח צה"ל, ששגה ופתח באש על אף שהיו ללא לבוש עליון ונשאו דגל לבן. בנסיבות אלו אך ראוי שיוכרו כפי שהם: גיבורים ולוחמים, מלאי תושייה שנפלו בקרב, חללי צה"ל".

סאמר אל-טלאלקה, יותם חיים ואלון שמריז

סאמר אל-טלאלקה ז"ל, יותם חיים ז"ל ואלון שמריז ז"ל, צילום: מטה המשפחות

כזכור, במהלך הלחימה בשג'עייה, כוח צה"ל זיהה בשוגג שלושה חטופים ישראלים כאיום. כתוצאה מכך הכוח ירה לעברם והם נהרגו. במהלך סריקה ובדיקה של מרחב האירוע עלה חשד לגבי זהות ההרוגים. הגופות נלקחו לבדיקה בשטח ישראל ולאחריה התברר כי מדובר בשלושה חטופים ישראלים.

עו"ד רן כהן רוכברגר, פרקליט המשפחה, מסר, "מצער מאוד שהמשפחה האבלה נאלצת לפנות בעתירה לבג"צ, אך לא נותרה בידה ברירה בעקבות אי המענה מהצבא. אני תקווה שבית המשפט ינחה את המערכת הצבאית לתקן את עמדתה, אלון ז"ל יוכר כחלל צה"ל ויזכה לקבורה צבאית. תהיה בכך מקצת נחמה למשפחה".