מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בן גביר לוול סטריט ג'ורנל: "טראמפ היה נותן יד חופשית"

בראיון הראשון שלו לעיתונות הזרה, בן גביר מותח ביקורת רבה על ביידן, וטוען שטראמפ היה נותן יד חופשית יותר למלחמה ברצועת עזה. "אין לנו גיבוי מלא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/24 09:54 כה בשבט התשפד

בן גביר לוול סטריט ג'ורנל: "טראמפ היה נותן יד חופשית"
איתמר בן גביר, צילום: Ben Hakoon/Flash90

איתמר בן גביר התראיין היום (א') בפעם הראשונה לתקשורת זרה, מאז נכנס לתפקידו כשר לביטחון לאומי. בשיחה עם "וול סטריט ג'ורנל", מותח בן גביר ביקורת על נשיא ארצות הברית: "במקום לתת לישראל גיבוי מלא, ביידן עסוק בסיוע הומניטרי לרצועה", ומוסיף, "אם טראמפ היה בשלטון, דברים היו מתנהלים אחרת".

בן גביר: "לעודד הגירה מרצון"

השר פירט את תוכניתו להגירה מרצון של תושבי עזה. "הדבר ההומניטרי האמיתי שאפשר לעשות", לדבריו, הוא לעודד העברה של כספים לכל תושב הרצועה שיהגר מרצונו לכל מקום אחר בעולם. לטענתו, מתוקף תפקידו כשר לביטחון לאומי, יש לו מידע על כך שהפלסטינים יהיו פתוחים להצעה שכזאת, מתוך שיחות עם תושבים בגדה המערבית.

בן גביר בראיון לתקשורת הזרה

בן גביר בראיון לתקשורת הזרה צילום: צילום מסך

לפיד וגנץ מגיבים במתקפה

מנגד, ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לראיון וכתב: "פגיעה ישירה במעמדה הבינלאומי של ישראל, פגיעה ישירה במאמץ המלחמה, מזיק לבטחון ישראל ובעיקר מוכיח שהוא לא מבין כלום במדיניות חוץ. הייתי קורא לראש הממשלה לרסן אותו, אבל אין לנתניהו שום שליטה על הקיצונים בממשלתו".

בני גנץ הצטרף לביקורת, וכתב: "מותר שיהיו מחלוקות, גם עם בת בריתנו הגדולה והחשובה ביותר, אך עליהן להתנהל בפורומים הרלוונטים ולא בהתבטאויות חסרות אחריות בתקשורת, שפוגעות ביחסים האסטרטגיים של מדינת ישראל, בביטחון המדינה ובמאמץ המלחמתי בעת הזו".