מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"חוסר הבנה מוחלט": אביו של החטוף עתר לבג"ץ נגד אלוף פיקוד דרום

לאחר שאלוף הפיקוד הרחיב את הצו לשטח צבאי סגור גם למעבר ניצנה, על מנת למנוע את המחאות כנגד העברת הסיוע ההומניטרי לעזה, הגיש אליהו ליבמן שבנו חטוף בעזה עתירה לבג"ץ כנגד המהלך. עו"ד נתי רום שהגיש את העתירה בשמו: "מעיד על חוסר הבנה מוחלט לשם מה נועדו צווים אלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/24 13:55 כא בשבט התשפד

"חוסר הבנה מוחלט": אביו של החטוף עתר לבג"ץ נגד אלוף פיקוד דרום
האלוף פינקלמן, הרחיב את הצו גם למעבר ניצנה., צילום: דובר צה"ל

הבוקר (ד') הוגשה לבג"צ עתירה נגד אלוף פיקוד הדרום בטענה כי הוציא צווי שטח צבאי סגור על מעברי כרם שלום וניצנה משיקולים שאינם ביטחוניים וכדי למנוע מחאה פוליטית. את העתירה הגישו אליהו ליבמן שבנו חטוף בעזה, ההורים השכולים הרצל ומירב חג'אג' ויועץ התקשורת יעקב סלע באמצעות עו"ד נתי רום.

"השימוש בצו שטח צבאי סגור מטעמים פוליטיים הוא פסול"

העתירה מגיעה לאחר שבשבועיים האחרונים חסמו מפגינים את המעבר ומנעו מעבר סחורות למשך כשבוע. בתחילת השבוע הוציא אלוף פיקוד הדרום צו שטח צבאי סגור על אזור מעבר כרם שלום, והיום הרחיב אותו גם לשטח מעבר ניצנה. בעתירה הם טוענים כי השימוש בצו שטח צבאי סגור מטעמים פוליטיים הוא פסול.

חסימת מעבר כרם שלום

חסימת מעבר כרם שלום, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

לטענת העותרים: "למרות המצב הבטחוני הקשה בו מצויים אזרחי ישראל, למרות שאגות השמחה שנשמעו ברחובות עזה עת הובלו החטופים הישראלים מושפלים ומדוכאים בחוצות ערי הרצועה, בחרה ההנהגה הישראלית בשבועות האחרונים ונוכח לחץ בינלאומי להעביר אספקה לאויבים בעזה, תחת מסווה של 'סיוע הומניטרי'".

"כפי שראש השב"כ מסר כ60-70% מאותו הסיוע עובר ישירות לחמאס"

עו"ד נתי רום המייצג את העותרים: "מרשיי, אב לחטוף, הורים שכולים ופעילים חברתיים אינם מבינים מדוע ממשלת ישראל מעבירה סיוע לאויב בשעת מלחמה וכפי שראש השב"כ מסר כ60-70% מאותו הסיוע עובר ישירות לחמאס. השימוש בצווים דרקונים למניעת מחאה מהלגיטימיות שידעה מדינת ישראל היא שערורייתית ומעיד על חוסר הבנה מוחלט לשם מה נועדו צווים אלו ואני מקווה כי בית המשפט יורה לבטל אותם".

עו"ד נתי רום

עו"ד נתי רום צילום: ללא

בפורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור מסרו כי "המחאה נגד הכנסת ציוד שמשמש לטובת חוטפי בני עמנו ורוצחי ילדינו היא הכי מוצדקת בעולם, והניסיון לעצור אותה באמצעות צווים צבאיים היא חרפה. אנו דורשים כי המחאה תתאפשר ובטח שלא תיבלם באמצעים השמורים להגנה על ביטחון ישראל".