מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

האיום של הרמטכ"ל למחבלים: "נמשיך לפגוע ולהרוג"

הרמטכ"ל הרצי הלוי נפגש עם מפקדי גדוד ההנדסה שאיבדו 21 חיילים באסון, ניחם, ואף התייחס לתקיפה בתוך בית החולים בג'נין: "נחושים לא לאפשר שבתי חולים יהפכו להיות מחסה לטרור שמאפשר למחבלים לנוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/24 19:59 כ בשבט התשפד

האיום של הרמטכ"ל למחבלים: "נמשיך לפגוע ולהרוג"
הרמטכ"ל במפגש עם המפקדים, צילום: דובר צה"ל

בשבוע שעבר גדוד ההנדסה 8208 חטף מכה קשה עם האסון בו נהרגו 21 מלוחמיו. הרמטכ"ל הרצי הלוי הגיע לפגוש את המפקדים בגדוד, עודד אותם, והדגיש כי הלחימה נמשכת - בכל זירה. "היום בבוקר נכנסו כוח של הימ"מ לתוך בית חולים בג׳נין, שבתוכו חוליית מחבלים שמתכננת הוצאת פיגוע קשה".

"נמשיך לפגוע, נמשיך להרוג מחבלים, להשמיד תשתיות"

הרמטכ"ל הדגיש שאמנם העדיפות היא לא ללחימה בתוך אזורים שמוגדרים הומניטריים, אבל כשאין ברירה צה"ל לא מהסס: "אנחנו לא רוצים להפוך בתי חולים לזירות לחימה, שמימין יש חולים ומשמאל יש רופאים ואחיות, ובאמצע מחבלים, אבל אנחנו עוד הרבה יותר מזה נחושים לא לאפשר שבתי חולים לא בעזה, לא ביהודה ושומרון, לא בלבנון, לא מעל הקרקע ולא בפירים ומנהרות מתחת לבתי חולים, יהפכו להיות המקום שהוא המחסה לטרור, והוא זה שמאפשר למחבלים לצבור את האמל"ח, לנוח, לצאת לעשות פיגוע".

"ואיפה שצריך", המשיך, "אנחנו נכנס גם למקומות המורכבים ביותר כדי לחסל שם טרור, כדי לפגוע בטרור, כדי לשבות מחבלים. ואיפה שתהיה לחימה, כדי להרוג אותם. אנחנו נלחמים בטרור קשה, הוא הביא אותנו להיכנס לעזה בעוצמה רבה, אנחנו נמשיך לפעול בעזה, נמשיך להגיע לכל מקום שחמאס נמצא בו, נמשיך לפגוע, נמשיך להרוג מחבלים, להשמיד תשתיות".

הרמטכ"ל במפגש עם המפקדים

הרמטכ"ל במפגש עם המפקדים צילום: דובר צה"ל

מסר של אחדות

הרמטכ"ל שיבח את הלחימה המשולבת בין הכוחות, והצהיר כי "השילובים האלה, המקצועיים ואחרי זה גם החיזוקים ברוח ומניעת הסדקים, זה מה שייתן לנו יכולת ללכת מלחמה מורכבת, ארוכה, ובסוף הדרך לנצח ניצחון שהוא מאוד חשוב והוא יהיה גם מאוד ברור".

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il