"שותפים בצער": ביקור התנחומים של תושבי כפר עזה בגבעה של אברי ושרונה רן בשומרון

לוחם דובדבן, רב סרן אור חיים רן ז"ל, נפל בעת שלחם בכפר עזה בבוקר ה-7 באוקטובר. אנשי הקהילה הגיעו לביקור תנחומים אצל הוריו, אנשי ההתיישבות שרונה ואברי רן בגבעות עולם שבשומרון. אברי רן: "ראה את הגדלות של הקיבוצניקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/24 10:24 כ בשבט התשפד

"שותפים בצער": ביקור התנחומים של תושבי כפר עזה בגבעה של אברי ושרונה רן בשומרון
חוות גבעות עולם והמכתב של תושבי כפר עזה, צילום: Yossi Zeliger/Flash 90.

בבוקר השביעי באוקטובר נפל רב סרן אור יוסף רן, 'אורוש' בעת שנלחם עם חבריו ליחידת דובדבן במחבלים שחדרו לכפר עזה. אתמול (ב') ערכו תושבים מכפר עזה ביקור תנחומים אצל משפחתו של אור יוסף, שרונה ואברי רן, איש ההתיישבות, בביתו שבגבעות עולם בשומרון.

"ראה את הגדלות של הקיבוצניקים"

רן, בעצמו קיבוצניק בעבר אמר על הביקור המרגש: "ראה את הגדלות של הקיבוצניקים. הגיעו לחווה ושהו יום שלם והשאירו את התעודה הזאת. אנשים שעברו אסון נורא ומוצאים כוחות נפש להיות שותפים בצער אחרים".

אברי רן, קיבוצניק בעברו

אברי רן, קיבוצניק בעברו צילום: https://moti.madrichimtiul.co.il/, Cc-by-sa-3.0

בתעודה שהביאו לרן כתבו אנשי כפר עזה: "מתוך צערנו הפרטי והכללי, קיבוץ שלם עומד בהצדעה. מבקש לשלוח לכם ניחומים על נפילתו של יקירכם אור יוסף. לעד נהיה אסירי תודה לבני החיל האמיצים שדהרו ללא חת להציל את תושבי כפר עזה, מבלי לחשוב על המחיר".

סרן אור יוסף רן הי"ד

סבר רן אור יוסף רן הי"ד, צילום: מועצת שורון

אור יוסף חטף כדור והמשיך להילחם, עד שנפל

אנשי כפר עזה כאמור, הגיעו לביקור בחוות גבעות עולם לאחר שבנו של אברי - אור יוסף רן שהיה מפקד יחידת הניוד של דובדבן נפל בקרב על קיבוצם. אור יוסף, שמע על הטבח בכפר עזה, קיבץ מיד את הצוות שלו וביניהם אחיינו, לחם בקרבות רבים בקיבוץ, חטף כדור והמשיך להילחם, עד שנפל לאחר שעות לחימה ולאחר הצלה של רבים.

המכתב שהשאירו אנשי כפר עזה

המכתב שהשאירו אנשי כפר עזה צילום: ללא