מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מצמרר החטופה ששוחררה מדברת לראשונה: "קשרו אותי בידיים וברגליים, חטפתי מכות קשות"

עמית סוסנה שנחטפה ב-7 לאוקטובר מכפר עזה, ושחררה לפני כחודשיים וחצי, סיפרה על הזוועות בשבי: "הרגשתי כאילו נקברתי בחיים. הוחזקנו בתנאים נוראיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/24 21:13 יט בשבט התשפד

החטופה ששוחררה מדברת לראשונה: "קשרו אותי בידיים וברגליים, חטפתי מכות קשות"
עמית סוסנה, צילום: מטה משפחות החטופים

לפני כחודשיים וחצי התבצעה עסקת החטופים. עמית סוסנה שנחטפה ב-7 לאוקטובר מכפר עזה, ושהתה במשך 55 יום בשבי החמאס, סיפרה היום (ב') לסוכנות הידיעות רויטרס על הזוועות והקשיים שעברו עליה בשבי. "הייתי תחת טרור פיזי ורגשי במשך כל 55 הימים שהוחזקתי בשבי", אמרה סוסנה.

חטופים

החטופים נועה ארגמני, איתי סבירסקי ז"ל ויוסי שרעבי ז"ל, צילום: ללא

"חטפתי מכות קשות"

בהמשך סיפרה על החטיפה עצמה: "החטיפה הייתה מאוד אלימה. המשכתי להתנגד עד שבסופו של דבר קשרו אותי בידיים וברגליים, וגררו אותי על הרצפה. לקח להם יותר משעה לקחת אותי לגבול. חטפתי מכות קשות. כל הפנים והגוף שלי היו חבולים ונפוחים".

מחבלי חמאס בפשיטה הרצחנית

מחבלי חמאס בפשיטה הרצחנית, צילום: shutterstock

"החזיקו אותי בחושך ונאלצתי להתחנן ללכת לשירותים"

עוד סיפרה סוסנה לרויטרס: "הייתי לבד במשך כמה חודשים עם מחבלי חמאס. היה מעט מאוד אוכל, אם בכלל. החזיקו אותי בחושך ונאלצתי להתחנן ללכת לשירותים. כשכבר הרשו לי, אסור היה לי לסגור את הדלת".

"הרגשתי כאילו נקברתי בחיים"

בהמשך סיפרה סוסנה שהזיזו אותה ממקום למקום, כאשר כל פעם היו איתה מחבלים שונים, כולם חמושים. "הוחזקתי במנהרות חמאס 40 מטר מתחת לאדמה. בקושי היה שם אוויר ומעט מאוד אוכל. היה שם חשוך, רטוב. הרגשתי כאילו נקברתי בחיים. הוחזקנו בתנאים נוראיים. אף אדם לא צריך לחיות בתנאים תת אנושיים כאלה", סיפרה בכאב.

המנהרה שהתגלתה

מנהרת חמאס בעזה, צילום: דובר צה"ל