מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ראש המועצה שמממן את פינוי התושבים: "אני חייב למלונות 30 מיליון שקל"

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, פינה על חשבונו שלושה קיבוצים מרוחקי גדר וזועק לעזרה: "הבטיחו שיעזרו לי ולא עזרו. אני פונה לכל אלו שיודעים לתרום ולהתרים: בבקשה תעזרו למועצה אזורית אשכול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/24 21:00 יט בשבט התשפד

ראש המועצה שמממן את פינוי התושבים: "אני חייב למלונות 30 מיליון שקל"
גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, צילום: Oren Ben Hakoon,Flash90

הקיבוצים אורים, גבולות וצאלים פונו בהוראת צו אלוף, אך המדינה לא כללה אותם במתווה הפינוי בשל העובדה כי הם מרוחקים מהגדר מעל 7 קילומטר. היום (ב') התקיים דיון בוועדה המיוחדת לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל בראשות חבר הכנסת מיכאל ביטון במקרה החריג של הקיבוצים, בהשתתפות ראש מועצת אשכול גדי ירקוני.

"סיטואציה בלתי אפשרית"

במכתב, בו מפורטת זעקתם, נכתב: "ביום שבת, ה-7.10 הותקפו יישובי המועצה האזורית אשכול במתקפת טרור רצחנית. בהוראת צו אלוף המכריז על שטח צבאי סגור, התבקשו כלל תושבי המועצה להתפנות מבתיהם. בהיעדר תכנית פינוי מטעם המדינה עבור ישובים המרוחקים למעלה מ-7 ק"מ מהגדר, יזמה המועצה פינוי מטעמה של הישובים שבתחום אחריותה ובתוכם הקיבוצים: אורים, גבולות וצאלים".

מפונים מקיבוץ בארי במלון

מפונים במלונות | צילום: Yossi Zamir,Flash90

"בגלל הניגוד בין החלטת הממשלה המפלה לצו האלוף נקלעו תושבי הקיבוצים הללו לסיטואציה בלתי אפשרית. בני משפחותינו, הקהילה והחברים שלנו עוד שבויים בעזה, חלקנו עוד מתאבלים על קרוביהם. במקביל, אנו מפוזרים עם בני משפחותינו ברחבי הארץ, ללא בית או תחושת שייכות", נכתב עוד.

גדי ירקוני: הבטיחו שיעזרו לי ולא עזרו

מי שהגיע לדיון הוא גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, שזעק כי הוא טרם קיבל מהמדינה פיצויים עבור אורים, גבולות וצאלים. "הבטיחו שיעזרו לי ולא עזרו. אני פונה לכל אלו שיודעים לתרום ולהתרים: בבקשה תעזרו למועצה אזורית אשכול. אני חייב למלונות 30 מיליון שקל, אבל מדינת ישראל לא עוזרת לי".

"רק אנשי העסקים והתורמים יעזרו לנו אחרת המועצה תתמוטט. ראש הממשלה יודע בדיוק את החובות שלי וכמה כסף קיבלתי מהמדינה כדי לשקם את הישובים של אשכול. איך מדברים איתנו על לחזור הביתה כשאין לתושבים מערכות חינוך פועלות או ביטחון מלא? מה ביקשנו? שהילדים שלנו יגדלו באשכול?", סיים.