מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גפני מבטיח: "אף אחד לא יוצא מאף בית מלון"

ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני אמר בדיון בכנסת: "קיבלתי פתק עכשיו שכל התושבים שלי באילת, קיבלו פתקים במלונות, שהם צריכים לצאת ולפנות את החדרים". גפני שוחח עם האוצר והודיע: "מסדירים את העניין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/23 13:28 ח בחשון התשפד

גפני מבטיח: "אף אחד לא יוצא מאף בית מלון"
משה גפני, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במהלך דיון ועדת הכספים בנושא "היערכות הממשלה לקביעת מתווה הפיצויים בעקבות המלחמה", שהתקיימה היום (ב), עצר גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, את הדיון ופנה ליו"ר הועדה, גפני: "קיבלתי פתק עכשיו שכל התושבים שלי באילת, קיבלו פתקים במלונות, שהם צריכים לצאת ולפנות את החדרים, אני מבקש ממך שתדבר עם שר האוצר, שיתקשר לכל המלונות".
בעקבות הדברים, יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני יצא לשוחח עם האוצר, והודיע: "אף אחד לא יוצא מאף בית מלון, מסדירים את העניין". המשמעות: תושבי המועצה האזורית אשכול יישארו במלונות.

"שחררו כסף ותנו לי לנהל"

ירקוני הוסיף ואמר "אתם יודעים מה קרה במועצת אשכול ב-7 לאוקטובר, יש לי רק 500 תושבים מתוך 17 אלף תושבים, שכולם פזורים בארץ, המזל שיש לנו עם נפלא ותורמים מחו"ל נפלאים, אבל הם צריכים לתת רק את הבונוס".

"אנשים שלא קברו את מתיהם כבר מפעילים מפעלים, החקלאות אנחנו מאוד רוצים לחזור לשם, זה לא המבחן של אשכול, זה המבחן של כל אזרחי מדינת ישראל, ואנחנו יושבים ודנים כאן אם כל הישובים ב-7 קילומטר או לא, אני לא נגד להכניס אחרים, אבל אל תעזו לא להכניס מישהו מאשכול".

"היום העברתי כסף למלון כדי שאנשים שלי יישארו שם, במקום שיפתחו את הצנרת, ויגידו לי לא משנה איפה הישוב הזה, איפה אנחנו?! זה מלחמת קיום, תפתחו את הצינורות, שחררו הכל, אל תיכנסו לי איך לנהל את האנשים שלי, שחררו כסף ותנו לי לנהל. שר האוצר ביקש ממני עד סוף השבוע, אבל אם אשכול ועוד ישובים בעוטף לא יכנסו ל-7 קילומטר, אני מודיע לכם אנחנו מנתקים מגע, נגיע להפגין בירושלים כולם מהמלונות, כי אתם מזניחים אותנו, יש משימה לאומית למדינת ישראל, לשקם ולהחזיר את התושבים האלה"