מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חמאס דחה את הצעת המתווכים לעסקת חטופים

אחרי הדיווחים על העסקה המסתמנת לשחרור חטופים הכוללת עשרות ימי הפוגה מהלחימה, שחרור אלפי מחבלים כבדים עם דם על הידיים וסיוע הומניטרי משמעותי - בחמאס מסרבים ודורשים את עצירת התוקפנות ונסיגה מהרצועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/24 18:56 יט בשבט התשפד | עודכן בתאריך 29/01/24 22:47

חמאס דחה את הצעת המתווכים לעסקת חטופים
משפחות החטופים ארכיון , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ב-NBC האמריקאי דווח היום (ב') כי ישראל הסכימה לעסקת חטופים שהוצעה בפסגה בפריז, וטיוטת ההצעה תוגש היום לחמאס. פרטי העסקה המסתמנת כוללים 45 ימי הפוגה תמורת 35 חטופים בשלב הראשון, במפתח של 100-250 מחבלים לכל חטוף, לרבות רוצחים כבדים - קרי 4000-5000 משוחררים סך הכל. בנוסף, ייכנס לרצועה סיוע הומניטרי משמעותי. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הדיווחים על העסקה אינם נכונים וכוללים תנאים שאינם מקובלים על ישראל.

בשעה 22:40 דווח כי חמאס דחה את ההצעות, והוא דורש את הפסקת "התוקפנות הישראלית" ואת נסיגת ישראל מהרצועה.

מחבלים משתחררים. אילוסטרציה

מחבלים משתחררים. אילוסטרציה, צילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

ראש ממשלת קטאר א-ת'אני נשאל בוועידת Atlantic Council בוושינגטון על העסקה המסתמנת עם ארגון החמאס: "אנחנו במקום יותר טוב מאשר לפני מספר שבועות - הייתה דרישה של חמאס להפסקת אש לפני הגעה להסכם, עברנו מהדרישה הזו ואנחנו מקווים עכשיו להגיע להפסקת אש פוטנציאלית בעתיד", אמר.

שר האוצר: "אנחנו לעולם לא נסכים לעסקה רעה כזאת"

כזכור, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר היום על האפשרות כי המלחמה תיעצר: "זה שדר נוראי לאויבים מסביב וזה לא יקרה. כך גם שחרור מחבלים המוני שיהפוך כל יהודי בארץ ובעולם ליעד לחטיפות. אנחנו לעולם לא נסכים לעסקה רעה כזאת. נקודה".

בצלאל סמוטריץ

בצלאל סמוטריץ', צילום: Sraya Diamant/Flash90

פורום תקווה: "אנחנו מתנגדים לעסקה שכוללת בתוכה שחרור מחבלים עם דם על הידיים"

פורום תקווה של משפחות החטופים התייחס לעסקה הנרקמת ואמר: "אנחנו כהורים וכמשפחות של חטופים לא יכולים להסכים לשום עסקה שמחלקת בין חטופים. כל עסקה שלא כלולים בה כולם בלי שום קריטריון תקבור בעזה את החטופים שלא יכללו בעסקה. אנחנו מתנגדים לעסקה שכוללת בתוכה שחרור מחבלים עם דם על הידיים. עסקת שליט התפוצצה לנו מול העיניים בשמחת תורה והחטופים שנמצאים בעזה עכשיו נחטפו בעקבותיה".