"הכפלת המשאיות היא בגידה ביקירים שלנו"

במטה משפחות החטופים ובפורום תקווה, המאגדים את משפחותיהם של הישראלים המוחזקים בשבי חמאס, זעמו למשמע בדיווח על כניסת 150 משאיות של קמח לעזה דרך ישראל: "בגידה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/24 21:25 כט בטבת התשפד

"הכפלת המשאיות היא בגידה ביקירים שלנו"
משפחות החטופים ארכיון , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

דרמה בעקבות הדיווח על הכפלת כניסת המשאיות הסיוע ההומניטרי לעזה: בפורום תקווה של משפחות חטופים הגיבו בזעם וטענו: "הכפלת המשאיות היא בגידה בחטופים". במטה משפחות החטופים כינו זאת, "מחדל": "מתנה לחמאס, מתנה לסינוואר ופגיעה ישירה בחטופים ובלוחמים".

"עד שהחמאס לא ישחרר את החטופים יש לעצור כל סיוע"

"בזמן שטובי אנשינו ונשותינו חטופים בידי החמאס וסובלים רעב והשפלות בוחרת ממשלת ישראל לדאוג לגרועים שבאויבנו ולהכפיל את הסיוע ההומניטרי", נמסר מפורום תקווה. "עד שהחמאס לא ישחרר את החטופים יש לעצור כל סיוע וכל משאית. הכפלת הסיוע היא כבגידה בחטופים שיושבים כעת במרתפי החמאס בחושך וברעב".

לדבריהם, הסיוע מגיע ישירות לחמאס ומאפשר להם להחזיק מעמד ולהילחם בצורה טובה יותר מול חיילנו. הסיוע מסכן הן את הלוחמים והן את החטופים: "עד כה לא התבצע כל ביקור אצל החטופים ולא ידוע לנו על מצבם. הכפלת הסיוע במצב כזה הוא עוול שאין שני לו" אמרו.

משאיות במעבר כרם שלום, ארכיון

משאיות במעבר כרם שלום, ארכיון, צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

"משפחות החטופים נדהמו"

במטה משפחות החטופים מחו גם על הדיווח: "הסיוע בדמות קמח לרוצחים ואנסים בזמן מלחמה, הוא תקדים מסוכן וחייב להיות מותנה בשחרור חטופים בתמורה". עוד אמרו: "משפחות החטופים נדהמו למשמע הדיווח ולפיו הובטח לממשל האמריקני כי יוכנסו 150 משאיות עם קמח לרצועת עזה, כל זאת ללא דיון מסודר בקבינט המלחמה. משפחות החטופים דורשות לקבל תשובה עוד היום האם ממשלת ישראל התחייבה להעביר לחמאס 150 משאיות קמח, בעוד החטופים מקבלים רבע פיתה ביום".