חוסן לאומי מדור מיוחד

יד ושם נגד הורדת נושא השואה מהבגרות בהיסטוריה: "ניתן ללמוד בלי ליצור טראומה"

אחרי שמשרד החינוך הודיע כי הוא משהה את ההחלטה בעניין הסרת החובה מלימודי השואה בתיכון, ביד ושם תומכים: "יש להעצים אצל המורים את הדרכים בהן ניתן ללמד על השואה, זאת ללא יצירת טראומה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/24 14:27 יח בשבט התשפד

יד ושם נגד הורדת נושא השואה מהבגרות בהיסטוריה: "ניתן ללמוד בלי ליצור טראומה"
יד ושם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי שנחשף היום נחשף (א') כי משרד החינוך לא מחייב תלמידי תיכון להיבחן בפרק השואה במסגרת לימוד ההיסטוריה השנה. הסיבה: משרד החינוך טוען כי העיסוק הרב בנושא השואה בסמיכות לאירועי השבעה באוקטובר מעלה קושי רב אצל תלמידים.

הפרק לא ירד מהחומר, אלא יהפוך לנושא רשות, דבר שיאפשר לתלמידים לבחור האם להיבחן על הפרק הזה או לבחור בפרקים אחרונים, כלומר, תלמיד יוכל לקבל תעודת בגרות מלאה בלי שלמד או נבחן כלל על נושא השואה.

ביקשנו את תגובת יד ושם למהלך שגרר התנגדויות רבות: "יד ושם מברך על החלטת שר החינוך לבחון שנית את כוונת המשרד לאפשר שלא להבחן בפרק השואה בבגרות השנה. השואה הינה מרכיב משמעותי בתולדות העם היהודי וראוי שילמד על מגוון היבטיו והשלכותיו. אירועי ה- 7.10, והמלחמה שבעקבותיהם מציפים אתגרים רבים בפני אנשי החינוך בכלל וביחס להוראת השואה בפרט".

"יש להעצים אצל המורים את הדרכים בהן ניתן ללמד על השואה, זאת ללא יצירת טראומה"

"עם זאת, על פי תפיסת יד ושם יש להעצים אצל המורים את הדרכים בהן ניתן ללמד על השואה, זאת ללא יצירת טראומה, לבנות שיח בונה ולשים דגש על אנטישמיות ומשמעותה, סולידריות, צמיחה מטראומה, חוסן ובנייה. ביד ושם פותחה חשיבה בדבר הדרכים ללמוד על השואה, גם נוכח אירועי ה-7 באוקטובר".