מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

יש מחיר לאנטישמיות: חברת התעופה שעוזבת את דרום אפריקה

חברת אל על הודיעה כי החל מסוף מרץ 2024 תפסיק את טיסותיה לדרום אפריקה, המדינה שעומדת מאחורי התביעה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/24 10:46 טז בשבט התשפד

יש מחיר לאנטישמיות: חברת התעופה שעוזבת את דרום אפריקה
התביעה מטעם דרום אפריקה, צילום: צילום מסך

חברת התעופה הישראלית, אל על, הודיעה היום (ו') כי תשהה את טיסותיה לדרום אפריקה החל מחודש מרץ הקרוב. בהודעת החברה נמסר כי ההחלטה מגיעה עקב ירידה בביקושים. "בעקבות המצב הביטחוני הנוכחי נרשמת ירידה משמעותית בביקושים בקרב הנוסעים הישראלים ליעדים שונים, בינהם יוהנסבורג שבדרום אפריקה" נכתב בהודעת החברה.

כלל הנוסעים שטיסותיהם יבוטלו - יעודכנו

בחברה הסבירו כי המהלך מגיע על מנת להתאים את תמהיל היעדים לביקושים ויאפשר את הרחבת הפעילות ליעדים הקיימים, לצד בחינת אפשרויות ליעדים חדשים. עוד ציינו באל על כי "כלל הנוסעים שטיסותיהם יבוטלו, יעודכנו על כך ויתאפשרו מספר חלופות שהנוסעים יוכלו לבחור בינהן".

עוד סיוע לחברות הישראליות

תפסיק את הטיסות לדרום אפריקה, אל על. צילום: תומר נויברג/פלאש 90

הטענות של דרום אפריקה נגד ישראל: "המתקפה הכי גדולה בהיסטוריה"

במסגרת המשפט המתנהל בתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל, היום יכריע בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג האם להוציא צו ביניים לעצירת המלחמה בחמאס ברצועת עזה. התובעת טענה במהלך הדיון שהתקיים לפני מספר שבועות, כי, "93% מהאוכלוסיה בעזה סובלת מרעב חמור. מכל האנשים בעולם, שסובלים בימים אלו מרעב- יותר מ-80% נמצאים בעזה" עוד אמרו בתביעה כי: "ב-97 הימים אחרונים ישראל מפציצה את עזה במה שמוערך כמתקפה הכי גדולה בהיסטוריה.

הדיון בהאג

הדיון בהאג, צילום: צילום מסך

כדי להוכיח כוונה של רצח עם, התובעת ציטטה אמירות של רה"מ נתניהו, ח"כ ניסים ואטורי, השר גלנט, השר עמיחי אליהו,השר ישראל כץ, ואפילו הנשיא הרצוג זכה לאזכור כאשר ציינו שאמר כי חתם על פגז. בנוסף, הוקרנו סרטונים של חיילים שרים: "למחות את זרע עמלק".