10 דברים שלא ידעתם על דניאל עמרם: למד בתלמוד תורה והשתמש בשם בדוי

החשיפה האחרונה בפרשיית חיים לוינסון והשוטר המכה הייתה רק עוד אירוע קטן מתוך שלל החשיפות של דניאל עמרם. הילד החרדי שעזב הכל ונסע לניו יורק, הפך לעיתונאי עצמאי שבין אם אוהבים או לא, אי אפשר להתעלם ממנו. יחד איתו, חפרנו לעומק בעשר עובדות על חיים שלו: היחס לחוק הישראלי, הדעות הפוליטיות וגם על החיים האישיים והמחירים שהוא נאלץ לשלם

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 26/01/24 10:53 טז בשבט התשפד

10 דברים שלא ידעתם על דניאל עמרם: למד בתלמוד תורה והשתמש בשם בדוי
דניאל עמרם, תופעה שאי אפשר להתעלם ממנה, צילום: באדיבות המצולם

בתחילת השבוע הותקף העיתונאי חיים לוינסון בידי שוטר משטרת ישראל, הוא העלה את התיעוד לרשתות כדבר שבשגרה ותיאר את פרטי האירוע. אלא שאז הגיע מפנה, העיתונאי העצמאי דניאל עמרם נכנס לתמונה וחשף את זהותו של השוטר המכה מה שהוביל לסערה. מבחינת עמרם, הייתה זו חשיפה אחת מיני רבות שהפכו אותו בשנים האחרונות לסנסציית האינטרנט הישראלית ולכוכב רשתות חברתיות עם מאות אלפי עוקבים.

אפשר לאהוב את שיטותיו של עמרם ואפשר שלא, אבל להתעלם מהתופעה אי אפשר ולמרות שסיפק בשנים האחרונות מספר ראיונות לתקשורת, חייו הפרטיים טרם נחשפו. יצאנו עם עמרם לכמה מהתחנות הבולטות בחיים שלו, מהילדות כנער חרדי בישיבה, החשיפה הראשונית לרשתות חברתיות, האיומים, החלומות הגדולים ועל החיים בקו ניו יורק- ראש העין.

1. ילדות

דניאל עמרם גדל כילד חרדי בשכונה צנועה בבני ברק בין 10 אחים ואחיות, ילדות סטנדרטית של ילד חרדי. בהמשך למד במוסדות שערי תבונה ואורחות תורה עד שבחר לעצמו חיים אחרים.

2. חזרה בשאלה
יחסיו המורכבים של עמרם עם הדת כבר נחשפו בעבר, כולל העובדה ששרף תפילין במחאה, אלא שמאז עבר עמרם תהפוכות משמעותיות בחייו. בגיל 17 ובעודו תלמיד ישיבה יצא עמרם בשאלה, "לקחתי את זה להכי קיצוני שאפשר, כעסתי על הכל וניסיתי ללכת נגד כל מה שגדלתי עליו, ילד מרדן" הוא מתאר את אותן שנים.

עמרם, תפילין וציצית

עמרם, תפילין וציצית צילום: באדיבות המצולם


בשנה וחצי האחרונות הוא מתחזק, "אני מניח תפילין כל יום, ומאז השביעי לאוקטובר אני יוצא מהבית עם כיפה וציצית" הוא אומר. זה התחיל לאחר שיצאה ידיעה על כך שלא כדאי להסתובב עם סממנים יהודיים בחו"ל, "בתור אחד שנוסע הרבה לניו יורק החלטתי לקחת על עצמי דווקא לשים כיפה וציצית, אף אחד לא יגרום לי להתבייש ביהדותי".

3. כוכב רשת

עמרם אמנם התפוצץ ברשתות בשנים אחרונות, אבל את החשבון הראשון שלו פתח עוד כנער צעיר בישיבה עם פרופיל אנונימי. "כבר בישיבה היו לי חשבונות אנונימיים ברשת, כל חרדי יודע על החשבונות האלה". בהתחלה קראו לו יוסי, בהמשך הוא השתמש בעוד שמות בדויים "עד שהפכתי לדניאל עמרם".

והעוקבים? כיום יש לו כמעט מיליון שכאלה בשלל הרשתות החברתיות. רק ברשת טלגרם יש לו מעל 350 אלף עוקבים והוא החשבון השלישי הכי גדול בישראל, באינסטגרם יש לו עוד 91 אלף ובטוויטר מעל 50 אלף עוקבים.

4. להתרחק ולבנות מחדש

אחרי שלב המרדנות, עמרם מחליט לעזוב לניו יורק, "להתרחק ולבנות מחדש" לדבריו. בהמשך, אחרי תקופת הסתגלות לא פשוטה החל להצליח, "פתחתי עסקים ועבדתי קשה מאד, התנתקתי מכל הרשתות במשך שנתיים ועבדתי 24/7 ממש ככה ללא הפסקה".

לפני שנה וחודש עבר עמרם לראש העין, שם הוא גר במקביל לניו יורק, "על התפר, בין העסקים בניו יורק שאני צריך לנהל לבין הדירה בראש העין". "אחרי שנתיים הצלחתי לחסוך ולקנות בית ורכבים ויכולתי לחזור לעשות את מה שאני אוהב" מתאר עמרם.

תקשורת עצמאית של כמעט מיליון עוקבים

תקשורת עצמאית של כמעט מיליון עוקבים צילום: ללא

5. הפריצה

לאחר שנים של שוטטות ברשתות הגיע הפרצה ממקום לא צפוי, פרשיית שולי ראנד. "הסרטון הראשון שעשיתי בטיקטוק" הוא מתאר, "היה על שולי ראנד. ראיתי שסיקרו בערוץ 13 את הצד שלו, יצאו על אישתו ואפילו לא נתנו לה את זכות התגובה. למרות שהוא צודק הייתי חייב להביא לה במה כי בכל סיפור יש שני צדדים. היא העלתה לפייסבוק את הצד שלה וקיבלה 50 צפיות, העלתי את זה לטיקטוק עם שני הצדדים, תוך 3 שעות זה הגיע ל-200 אלף צפיות".

"הבנתי שזה מה שאני צריך לעשות" הוא מתאר את ההצלחה הפתאומית, "אחרי פעמיים כבר התחילו לשלוח לי באינסטגרם בקשות לסקר דברים מסויימים ומשם זה התגלגל לחשיפות אנשים וסקאמרים".

אני שואל אותו מה החשיפה שהוא הכי גאה בה, הוא משיב: "על כוכבת רשת שניסתה לטשטש פגיעה שעשתה עם הרכב שלה חודש לפני החתונה שלה, היא טענה שנתקעו בה והיא אשכרה מחקה בדרך כלשהיא עדים מהתאונה. חשפתי את כל האמת שקרתה, היא תבעה אותי ואחרי שנה בית המשפט פסק נגדה, האמת תמיד יוצאת לאור במוקדם או במאוחר זה למה הכי נוח להיות בצד האמת".

6. איומים

איומים הם חלק משגרת חייו של עמרם, "אני מקבל לבית בראש העין את כל האיומים בתביעות" הוא אומר. יחד עם זאת הוא מקפיד לשדר ביטחון בנושא: "אנשים רואים שאני עומד מאחורי כל פרסום".

"סיימון לבייב שלח לי תביעה פעם בסך 10 מיליון שקל, זה היה אחד השלבים שהבנתי עד כמה הכוח שלנו חזק" אומר עמרם, "הוא אשכרה ראה את נטפליקס שצפו בו 500 מיליון אנשים ואמר אני אתבע את דניאל עמרם דווקא, כי הוא רואה שיש לזה יותר השפעה מנטפליקס, הוא משך את התביעה כמובן".

7. החוק

פעילותו של עמרם מעלה לא אחת את שאלת חוקיות הפרסומים. הוא מפתיע: "אנשים נוטים לחשוב שאני עובר על החוק או מזלזל בזה איכשהו, האמת היא שאני מתייעץ לפני כל פרסום עם עורך דין וכל איום בתביעה שאי פעם נשלח אליי הסתיים במשיכת התביעה".

לדבריו, 90 אחוז מהאנשים שחשף בעבר והגישו כנגדו תביעה הגיעו איתו להסדר, "או שהם הבינו שתכלס זה היה צודק ועשיתי את זה מתוקף תפקידי או שהסרתי את זה מהרשת אחרי שזה הפיק את התועלת שהיה צריך להפיק, אני תמיד פתוח לשיח וזמין לכולם בוואצפ, נראלי שאני העיתונאי היחיד שכל אחד יכול לפנות אליו בוואצפ בכל שעה ויקבל מענה".

דניאל עמרם

דניאל עמרם צילום: ללא

8. שעות הפנאי

הוא מעיד על עצמו כאיש של בית, "גם אם יוצאים, זה לבית של חברים או מזמינים לבית ויושבים עד הבוקר עם קריוקי. לפעמים אני מסוגל להתחיל לחפש דברים על קהל של תכניות טלוויזיה כלשהם. סתם ככה באמצע הלילה". אגב, בת זוג, אין לעמרם בשלב הזה.

9. החלום

החלום הגדול של דניאל עמרם הוא ערוץ טלוויזיה של דניאל עמרם ללא צנזורה, "נסקר נטו את האמת על כל אירוע, ניתן במה לכל צד ללא שום אינטרסים" הוא מבטיח. עד שזה יקרה, הוא רוצה להמשיך לחשוף את האמת ולהתפרס על עוד רבדים ברשת.

10. "צריך לחזור לגוש קטיף"

עמרם עצמו נכווה גם כן מהפילוג הפוליטי בישראל כשלא אחת הוא מותקף על התבטאויות שלו בנושא. "אנשים נוטים לקבוע את דעתי הפוליטית על פי החשיפות", הוא אומר ומוסיף: "אני אף פעם לא מערב את הדעה שלי ולכן קל לטעות, אני אישית בדעה שצריך לחזור לגוש קטיף ואסור לתת שום שטח מארץ ישראל כי ארץ ישראל לעם ישראל".

מנגד הוא אומר: "אבל אני מתנגד גדול של נתניהו כי הוא מבחינתי קודם כל סקאמר, הוא הונה מאות אלפי ישראלים וגרם להם שנים לבחור בו בשביל הביטחון שלהם ובמציאות הוביל אותנו להרס ותמך בחמאס. אבל באותו מטבע חשפתי אנשים שהסיתו נגדו וקראו לו בוגד".

"אנשים רואים חשיפה נגד מה שנקרא 'ימין' היום, ולמחרת רואים חשיפת על מה שנקרא 'שמאל', כל אחד רואה את מה שהוא רוצה ואם תוקפים אותי משני הצדדים כנראה שאני במקום הנכון".