מנהיג החות'ים חוסל? העיתונאי הבכיר: זה תרגום קלוקל בגוגל

לאחר שהקואליציה בראשות ארצות הברית ובריטניה הפציצה בתימן צצו שמועות על חיסול מנהיג החותים עבד אל-מלכ אל-חות'י. הפרשן לענייני ערבים רועי קייס מצנן את השמועות

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/24 10:52 יג בשבט התשפד

מנהיג החות'ים חוסל? העיתונאי הבכיר: זה תרגום קלוקל בגוגל
תימן, אין אינדיקציה שמנהיג החות'ים חוסל, צילום: akramalrasny,Shutterstock

מאז נכנסו באופן אקטיבי למלחמה בין ישראל וחמאס והשפיעו על התעבורה הימית העולמית, הפכו החות'ים בתימן ליעד של הקואליציה הבינלאומית שגיבשו ארצות הברית ובריטניה. בשבועות האחרונים התגברו התקיפות של הקואליציה בתימן כשגם אתמול (ב') נרשמו שורת תקיפות משמעותיות על יעדים של השלטון החות'י.

לאחר ההפצצה שזכתה לאישור רשמי ממדינות הקואליציה, נרשמו שמועות ברשת על חיסול של בכיר בשלטון החות'י והיו מי שסברו כי ייתכן ומדובר גם במנהיג החות'ים עצמו עבד אל-מלכ אל-חות'י. מי שהעמיד את הדברים על דיוקם הוא הפרשן לענייני ערבים של תאגיד השידור, העיתונאי רועי קייס.

רועי קייס

רועי קייס, אין אינדיקציה לחיסול א חות'י. צילום: יח"צ כאן 11

"בווטסאפים אצלנו היו מי שהפכו אותו למנהיג החות'ים"

בעמוד הטוויטר שלו הוא כותב: "סדר בבלגן: אין באמת אינדיקציה שמנהיג החות'ים, עבד אל-מלכ אל-חות'י, חוסל בתקיפות האמריקניות - בריטיות הלילה". קייס הוסיף והסביר כי בערוץ סעודי דווח על בכיר בשם "עלי פאדל" שחוסל ומסביר כי "גם זה לא מאומת". קייס מסיים וכותב: "בווטסאפים אצלנו היו מי שהפכו אותו למנהיג החות'ים בגלל תרגום קלוקל בגוגל טרנסלייט".

ספינות מלחמה, באירופה מזהירים את הח

ספינות מלחמה, באירופה מזהירים את הח'ותים, צילום: Pomorzev,Shutterstock