בג"ץ הכריע: הבריכה בשכונת הר חומה תיפתח בשבתות

השופטים עוזי פוגלמן, דפנה ברק-ארז ועופר גרוסקופף הכריעו בסאגה אודות פתיחת הבריכה בשכונת הר חומה בשבתות והורו כי יש להפעיל אותה | יושב ראש המנהל הקהילתי: "פגיעה בדמוקרטיה וברצון התושבים בשכונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/24 09:56 יג בשבט התשפד

בג"ץ הכריע: הבריכה בשכונת הר חומה תיפתח בשבתות
בריכת שחיה, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

לאחר מאבק ארוך, בית המשפט העליון קבע אמש (ב') כי הבריכה בשכונת הר חומה בירושלים תהיה פתוחה גם בשבתות. נזכיר כי המנהל הקהילתי הגיש ערעור על הפסיקה הקודמת שניתנה בעניין בבית המשפט המחוזי, אך הערעור לא התקבל.

בהחלטה נכתב כי היא תקפה לשנתיים הקרובות, לאחריהן היא תבחן שוב. בנוסף הוחלט כי לא תתאפשר מכירת כרטיסים בשבת אלא רק כניסת מנויים."פעילות בריכות בשבת היא מציאות נתונה בשכונות מגורים בירושלים, לרבות כאלה שבהן מתגוררת גם אוכלוסייה דתית", כתבו השופטים עוזי פוגלמן, דפנה ברק-ארז ועופר גרוסקופף.

בית המשפט העליון

בית המשפט העליון. עוד פסיקה שנויה במחלוקת | צילום: יוסי זמיר/פלאש 90

"פגיעה בדמוקרטיה וברצון התושבים בשכונה"

בתגובה לפסיקה, יושב ראש המנהל הקהילתי בשכונה, שלמה גולברי, מסר: "פסק הדין שנתן בית המשפט הוא אירוע מצער ביותר של פגיעה ביהדותה של ירושלים, אבל בראש ובראשונה הוא פגיעה בדמוקרטיה וברצון התושבים בשכונה".

לדבריו, "תושבי חומת שמואל בחרו בבחירות דמוקרטיות את המנהל הקהילתי כדי שישמור על אופי השכונה ואורח החיים של התושבים. השופטים בחרו לבטל את בחירתם ורצונם של תושבי השכונה ולדרוס שוב את היהדות בחוצות ירושלים. תושבים המעוניינים בשירותים מסוג זה יכולים לקבל מענה בשכונות אחרות בירושלים שבהן יש בריכות פתוחות בשבת, ואין צורך לפגוע במרקם הייחודי של חומת שמואל".