מעוז נגד הפסיקה לפתוח את הבריכה הירושלמית בשבת: "תפיסת עולם רדיקלית של השופטים"

בית המשפט פסק בשבוע שעבר כי הבריכה העירונית בשכונת הר חומה תהיה פתוחה בשבת. סגן השר אבי מעוז תוקף את ההחלטה: "החלטה הזויה" | סגן ראש עיריית ירושלים לחדשות כיפה: "השופטת שפסקה בנושא טעתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/23 14:37 ז בשבט התשפג

מעוז נגד הפסיקה לפתוח את הבריכה הירושלמית בשבת: "תפיסת עולם רדיקלית של השופטים"
אבי מעוז, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סערת הבריכה בשבת: בשבוע שעבר הוכרעה סוגיית פתיחת הבריכה בשכונת הר חומה בשבת. שופטת בית המשפט מרים אילני קבעה כי הבריכה תיפתח גם בשבת. פסיקת השופטת מגיעה לאחר סערה שכונתית במסגרתה רבים מהתושבים דרשו את סגירת הבריכה בשבת. הפסיקה מגיעה לאחר עתירה שהגיש סגן ראש עיריית ירושלים, יוסי חביליו יחד עם תושבים חילוניים מהשכונה. סגן השר אבי מעוז הגיב להחלטה ואמר: "מדובר בעוד החלטה הזויה, הנובעת מתפיסת העולם הפרוגרסיבית - רדיקלית של השופטים".

שכונת הר חומה מורכבת מכ-75 אחוז תושבים דתיים והשאר תושבים חילוניים. נזכיר כי בשכונה פועלת ישיבת הר המור ורבים ממשפחות התלמידים והאברכים מתגוררות בשכונה וכי אבי מעוז נמנה עם תלמידיהם של ראשי הישיבה. 

אבי מעוז

אבי מעוז צילום: צילום מסך

" עוד הוכחה לצורך הדחוף בתיקון האיזון בין הרשויות"

במייל עדכון של המפלגה, התייחס מעוז לפסיקת השופטת וכתב: "השבוע החליט בית המשפט המחוזי בירושלים להכריח את המנהל הקהילתי בהר חומה לפתוח את הבריכה בשכונה בשבת קודש. מדובר בעוד החלטה הזויה, הנובעת מתפיסת העולם הפרוגרסיבית-רדיקלית של השופטים, לפיה זכויות הפרט הם השיקול היחיד, ואילו זהותה היהודית של המדינה וערך שמירת השבת הציבורית בעיר קודשינו אינם שיקול כלל". 

מעוז הוסיף: "זוהי עוד הוכחה לצורך הדחוף בתיקון האיזון בין הרשויות במדינה. למרות כל הרעש והתבהלה התקשורתית המלאכותית, אנו נמשיך בעז"ה לקדם עם ראש הממשלה נתניהו ושר המשפטים יריב לוין את הרפורמה במערכת המשפט, שתתקן את העיוותים ותחזיר את מערכת המשפט למקומה הנכון בתוך רשויות השלטון".  

הר חומה

הר חומה צילום: Hadas Parush/Flash90

 סגן ראש עיריית ירושלים: "אם הפסיקה לא תשתנה, אני חושב שהבריכה הזאת תקרוס"

גם סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג מגיב לסערת פתיחת הבריכה ואומר: "שום דבר לא צריך להיות פתוח בשבת אם הוא מבנה של העיריה". בשיחה עם "חדשות כיפה" הוא מתייחס לנושא ואומר: "השופטת שפסקה בנושא טעתה ואני מקווה מאוד שזה יגיע לערכאה נוספת או לחלופין שיתוקן החוק בכנסת, כך שיהיה אפשרי לעשות את המתבקש. זאת אומרת, שבית עסק או מקום שמעניק שירות - לא יהיה פתוח בשבת". 

כל עסק?

"תחבורה ציבורית, מלבד קווים שהם בסוג של סטטוס קוו ישן - לא פועלת בשבת. למה תחבורה ציבורית יכולה שלא לפעול בשבת ובריכה חייבת להיות פתוחה בשבת?".

אריה קינג.

אריה קינג. צילום: יח"צ

בהר חומה אפשר להבין למה שהבריכה לא תפעל בשבת, אבל מה עם שכונה בעלת אופי חילוני? 

"הגישה שלי היא ששום דבר לא צריך להיות פתוח בשבת אם הוא מבנה של העיריה. אם זה משהו פרטי שיעשו מה שהם רוצים. בנוסף, במקרה הזה הבריכה עברה לניהול של עמותה, והעמותה הזאת יכולה להחליט מה יהיה פתוח ומה יהיה סגור. פה יש התערבות של בית משפט בענייני עמותה - יש שם תשעה אנשים שנבחרו על ידי הציבור והחליטו כך, ואני חושב שזה נכון כי זו שכונה שהרוב בה הוא רוב הוא כזה שמתנגד לחילול שבת בכלל ולפתיחת הבריכה בשבת בפרט". 

לסיום מעריך קינג: "אם הפסיקה לא תשתנה, אני חושב שהבריכה הזאת תקרוס מבחינה כלכלית. אנשים לא יכנסו אליה כאקט של מחאה והיא תקרוס. אם 50% מהשכונה יחרימו את הבריכה כי היא פתוחה בשבת - סיכוי טוב שהיא לא תשרוד כלכלית.