"ככה לא מנצחים": גלנט הודה שהתמרון בצפון הרצועה הסתיים - ומטחי הרקטות מתגברים

אחרי שאוגדה 36 יצאה מהרצועה ושר הביטחון הודה ששלב התמרון האינטנסיבי הסתיים בצפון הרצועה, מטחי רקטות כבדים נורו לשדרות ונתיבות | סער דורש לכנס את הקבינט, אלמוג בוקר: "ואתם רוצים שהתושבים יחזרו הביתה. לאן בדיוק?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/24 11:10 ו בשבט התשפד

"ככה לא מנצחים": גלנט הודה שהתמרון בצפון הרצועה הסתיים - ומטחי הרקטות מתגברים
גלנט בגבול הרצועה, צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון יואב גלנט הכריז רשמית אתמול (ב') במסיבת עיתונאים כי "שלב התמרון האינטנסיבי הסתיים בצפון הרצועה", וכבר מטחי הרקטות לעבר ערי עוטף עזה מתגברים. אמש שוגרו 9 רקטות לעבר שדרות, והבוקר לא פחות מ-50 רקטות לעבר נתיבות. נציין כי גם אוגדה 36 יצאה אמש מהרצועה.

סער דורש לכנס את הקבינט, אלמוג בוקר: "ואתם רוצים שהתושבים יחזרו הביתה. לאן בדיוק?"

בתגובה לירי, השר גדעון סער דורש לכנס באופן מיידי את הקבינט. "הורדת עצימות פעילות צה"ל ברצועה וצמצום היקף הכוחות בה במצב הקיים - שגויים. על הקבינט לקבל החלטה על הגברת הלחץ הצבאי על חמאס לאלתר. כמו כן יש להגדיר ששינויים באופי המערכה יתבססו על בחינת ההתקדמות בהשגת היעדים ולא לפי לוחות זמנים".

 רקטות שנורו לעבר ישראל מרצועת עזה

רקטות שנורו לעבר ישראל מרצועת עזה | צילום: Attia Muhammed/Flash90

העיתונאי אלמוג בוקר העביר ביקורת על נתניהו וגלנט וכתב: "רצוי שראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט יסבירו הבוקר לציבור את ההחלטה להוציא את רוב הכוחות שלנו מצפון רצועת עזה. אתמול בערב מטח של יותר מעשר רקטות לשדרות, הבוקר מטח של 25 רקטות לנתיבות. והכל מצפון הרצועה. ככה לא מנצחים מלחמה. ככה בדיוק חוזרים לימים של לפני השבעה באוקטובר. ואתם רוצים שהתושבים יחזרו הביתה... לאן בדיוק?".