מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

האזינו: רונן צור רומז: "מתווה החטופים - כבר בשעות הקרובות"

ראש מטה משפחות החטופים רמז במהלך ראיון ל-103FM: "אני מעריך שהמתווה לשחרור חטופים יעלה בשעות הקרובות על הפרק. יש צורך לעשות פעולות משמעותיות כדי שהוא יתקדם, החלטות היסטוריות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/24 12:42 ד בשבט התשפד

רונן צור רומז: "מתווה החטופים - כבר בשעות הקרובות"
רונן צור, צילום: Gili Yaari /FLASH90

רונן צור, ראש מטה משפחות החטופים אמר הבוקר (א') בראיון לאודי סגל וענת דוידוב ב-103FM כי מתווה החטופים צפוי לעלות על הפרק כבר בשעות הקרובות. "אני מעריך שהמתווה לשחרור חטופים יעלה בשעות הקרובות על הפרק" אמר. צור הוסיף: "יש צורך לעשות פעולות משמעותיות כדי שהוא יתקדם, החלטות היסטוריות".

"מי שמשפיע על חמאס אלה הקטארים"

צור טען במהלך הראיון כי נדרשת תפנית באסטרטגיית הפעולה של קבינט המלחמה: "אנחנו יודעים שמי שמשפיע על חמאס אלה הקטארים. בכל פעם שאנחנו רואים את הלחץ הבין־לאומי גובר על הקטארים, אם זה בהקשר של אימהות וילדים שנמצאים בשבי חמאס או אם אנחנו רואים את התמונות של נשים שעוברות התעללות מינית, התעללות פיזית, הלחץ על קטאר גובר ואז אנחנו רואים ביטוי לכך בהתנהלות של חמאס".

לא שמעתם אותי בשום מקום אומר: "תפסיקו מייד"

יחד עם זאת, ראש מטה החטופים הבהיר כי הוא לא עומד מאחורי הקריאות להפסקת הלחימה בתמורה לשחרור החטופים. "לא שמעתם אותי בשום מקום אומר לקבינט המלחמה 'תפסיקו מייד את הלחימה ואנחנו נקבל את החטופים לידינו'. לא אמרתי את זה כי אני לא יודע על הצעה כזו" הבהיר.

"לא שמעתי הצעה כזאת, לא מקטאר, לא מחמאס, לא ממצרים, לא מאף אחד"

"הכי קל לבוא ולומר 'תפסיקו את הלחימה מייד ונקבל את החטופים', אבל כשתהיה הצעה כזאת על השולחן נתמודד איתה" הוסיף. "אני לא שמעתי הצעה כזאת, לא מקטאר, לא מחמאס, לא ממצרים, לא מאף אחד. אני לא ממהר להיות בין המתלהמים שצועקים 'תפסיקו את המלחמה'".

"אנחנו מתמודדים עם מפלצות מעבר לגבולנו, ויש תושבי עוטף שמחכים לחזור הביתה, ואני לא מוכן להיות מאלה שאומרים 'בואו תעצרו, תאפשרו להם להישאר שם' ומחר הם יטבחו בתושבי העוטף שוב. אז כשתהיה הצעה כזאת על השולחן, בואו נדון בה, עד אז צריך להפעיל את זה במנגנונים האחרים שאנחנו יודעים שכן עובדים".