52,571 נפגעים: נתוני הביטוח הלאומי חושפים את ממדי האסון העדכניים

בציון מאה ימים ללחימה, הביטוח הלאומי חושף את נתוני המלחמה, ואת ההשלכות הנגזרות על המשק הישראלי. עד כה העביר הביטוח הלאומי כ- 930 מיליון שקלים במסגרת הטיפול בנפגעי איבה וטרור

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/24 13:16 ד בשבט התשפד

52,571 נפגעים: נתוני הביטוח הלאומי חושפים את ממדי האסון העדכניים
מפונים מקיבוץ בארי במלון, צילום: Yossi Zamir,Flash90

מאה ימים ללחימה: הביטוח הלאומי חושף את הנתונים הכוללים את כל המידע על נפגעי פעולות האיבה וכן על נושאים הנגזרים מהלחימה הממושכת, כגון מצב התעסוקה, הזכויות, ועוד. מצב הנפגעים הכולל עומד על 779 נרצחים, 52,571 נפגעים, 1,962 נפגעי טרור חוזרים, 99 משפחות חטופים ו109 אזרחים חטופים ששוחררו. חשוב לציין שישנם עדיין שינויים במספר החללים, כיוון שהמידע עליהם המועבר לביטוח הלאומי משתנה כל העת.

1,962 "נפגעי איבה חוזרים" - אזרחים אשר נפגעו מאירוע טרור בעבר, בנוסף למלחמה הנוכחית

מתוך הנפגעים, 3,619 הם ממסיבות הטבע "נובה" ו"פסיידאק". שאר הנפגעים הם מתוך ישובים צמודי גדר או ערים אליהם חדרו מחבלים, וכן אזרחים שנפגעו במהלך הלחימה עצמה. הביטוח הלאומי מטפל ב-99 משפחות חטופים, 109 חטופים משוחררים, ובמקביל גם ב-1,962 "נפגעי איבה חוזרים" - אזרחים אשר נפגעו מאירוע טרור בעבר, בנוסף למלחמה הנוכחית.

עד כה העביר הביטוח הלאומי כ- 930 מיליון שקלים במסגרת הטיפול בנפגעי איבה וטרור

  • בעקבות היעדר אישור חוק פיצוי לנפגעי אסונות לאומיים, הביטוח הלאומי מחויב לסייע במסגרת "חוק התגמולים" - הבודק את הנזק (פיזי או נפשי) שנותר בעקבות המלחמה, והסיוע האינדיבידואלי בהתאם לכך.
  • המלחמה השפיעה גם על מבקשי האבטלה: מחודש אוקטובר עד היום, יותר מ-209.9 אלף אזרחים הגישו בקשה לאבטלה, והועברו יותר מ-2.52 מיליארד שקלים לאזרחים אשר סיימו את עבודתם במהלך תקופה זו.
  • בעקבות עשרות אלפי המפונים מיישובי הצפון והדרום, המדינה העבירה החלטת ממשלה בה כל משפחה תקבל מענק אם אינה שוהה כבר במקום הממומן כבר על ידי המדינה. גובה המענק עומד על 200 שקלים למבוגר מעל גיל 18, ו-100 שקלים לילד. עד כה הועברו יותר ממיליארד שקל לאזרחים שפונו מביתם ומאכלסים בין היתר יותר מ-280 מלונות ברחבי הארץ.
  • מעל ל-40 אלף מענקים, בסך של כ-105.7 מיליון שקלים, שולמו במסגרת מענקי עידוד ותמרוץ, במטרה לייצב את שוק העבודה.
  • במסגרת מוקד ייעודי לנפגעי המלחמה, מגיעות יותר מ-6,170 פניות בכל שבוע, במקביל לכ-25 אלף פניות מקוונות בסיוע בהקשר למלחמה והשלכותיה.

שר העבודה, יואב בן צור: "הסיוע במסגרת הביטוח הלאומי ממשיך להיות הכרחי במיוחד בעת הזו, והאחריות שלי הן כשר בממשלה והן כשר העבודה והמענים הניתנים במסגרת תפקידי, מחדד כל העת את גודל האחריות והמחויבות שלי לאזרחי ישראל".