מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לא פיליפינים ולא סינים: אלו העובדים הזרים שנקלטו בישראל

מאות עובדים זרים ממדינת סרי לנקה הגיעו לישראל כדי לסייע בענף החקלאות. נציגי מנהל האוכלוסין ביקרו במשקים החקלאיים בדרום ועקבו אחר תהליך קליטתם של הסרי לנקים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/24 16:17 כג בטבת התשפד

לא פיליפינים ולא סינים: אלו העובדים הזרים שנקלטו בישראל
קטיף, אילוסטרציה, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

במסגרת הסכם שנחתם עם ממשלת סרי לנקה, למעלה מ-200 עובדים מהמדינה נחתו בישראל כדי לסייע בשיקום החקלאות. היום (ה') הגיעו נציגי מינהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין וההגירה למשקים החקלאים בדרום הארץ ועקבו מקרוב אחר קליטת העובדים. הגעת העובדים הסרי לנקים לישראל היא חלק ממהלך רחב יותר שנועד לפצות על המחסור בעובדים מאז החלה המלחמה.

העובדים הזרים שהגיעו מסרי לנקה

העובדים הזרים שהגיעו מסרי לנקה צילום: רשות האוכלוסין וההגירה

מחסור בעובדים גם בענף הבנייה - אושרה הגעתם של עשרות אלפים

רק בחודש שעבר הממשלה אישרה את הצעת שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, להבאה של 10,000 עובדים זרים עד סוף 2023. עובדים אלו הובאו בהליך מהיר, שלא מתוך הסכמים בילטרליים, תוך שמירה על העקרונות של הסכמים אלו. לצד החלטה זו קודמו שורה של צעדים שנועדו לטפל במחסור בפועלים בענף בשל המצב החירום במדינה, כאשר מכסת העובדים הזרים שעמדה על 30,000 עובדים, הוגדלה בעוד 20,000 עובדים.

"המשך תפקוד ורציפות העבודה הם צו השעה"

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, מסר: "המשך תפקוד ורציפות העבודה הם צו השעה. שימור היכולות בענף הבנייה, משמעותו דאגה לקורת הגג לה זקוקים כל תושבי המדינה, וזה לא יכול להמתין לתום הלחימה. אנו מייצרים יחד פתרונות מיידים במענה לצרכי השטח, ולצידם מבססים כלים לשמירה על הענף פעיל וחזק גם בטווח הארוך".