מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

האיש שהציל קורבנות מהמסיבה: "ראיתי שקשרו בנות על העצים וירו עליהן - אני לא עוצם עין"

רמי דוידיאן, תושב מושב פטיש, הצליח בבוקר השבת השחורה להציל את חייהם של מאות מבלים במסיבת הנובה: "עובר עליי משהו. אין שינה. הזיכרונות, הדברים הקשים שראיתי שם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/24 14:29 כז בטבת התשפד

האיש שהציל קורבנות מהמסיבה: "ראיתי שקשרו בנות על העצים וירו עליהן - אני לא עוצם עין"
זירת המסיבה ברעים לאחר מסע הרצח, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בבוקר ה-7 לאוקטובר, הציל רמי דוידיאן, משווק דלקים לחקלאים ביישובי עוטף עזה ממושב פטיש, מאות מבלים במסיבת הנובה ברעים. דוידיאן הצליח להעביר אותם למושב בשעות הטרגיות ועשה ככל יכולתו על מנת להגן עליהם. בריאיון שערכו ינון מגל ובן כספית עמו ברדיו 103FM, שיתף דוידיאן בתחושותיו.

רמי דוידיאן: "שלושה חודשים שאני לא אותו רמי"

"משתדלים להיות בסדר. תקופה קשה. שלושה חודשים שאני לא אותו רמי, אני משתדל להיות חזק אבל זה הרבה יותר חזק ממני מה שעברתי. משתדלים להתגבר על זה", אמר דוידיאן, והמשיך: "אם אני שלושה חודשים לא עוצם עין וקשה לי לקום בבוקר, ושלושה חודשים אני בקושי עובד - עובר עליי משהו. אין שינה, המושג שינה זה רק בלקסיקון. הזיכרונות, הדברים הקשים שראיתי שם, הרבה אנשים ירויים, הרבה בנות קשורות על העצים, הרבה גופות שחילצתי בלילה, הרבה חלקי גופות שהייתי צריך להוציא".

עוד שיתף, כי: "בני העוולה האלה קשרו בנות על העצים וירו עליהן, הייתי צריך להוריד את הבנות מהעץ ולכסות אותן. בין לבין לחלץ המון ילדים שביקשו עזרה, גם בטלפון, גם בוואטסאפ, אלפי הודעות. הייתי תחת מרתון, לעבוד על אוטומט להספיק כמה שיותר. זה מונע ממני המון שעות שינה". בנוסף, סיפר דוידיאן כי הוא מקבל טיפולים: "מכבי מטפלים בי, ארגון מאמריקה תרמו לי, אז אני תחת שני פסיכולוגים. אני מקווה להתגבר על זה אבל זה ייקח זמן".

ההרס אחרי הטבח במסיבת טבע נובה ברעים

ההרס אחרי הטבח במסיבת טבע נובה ברעים, צילום: Yaniv Nadav/Flash90     

"הייתי צריך לכסות בחורות עם כל מה שהיה לי"

בהמשך הריאיון, שאל מגל את דוידיאן אם היה עד לפגיעות מיניות. דוידיאן השיב תשובה מזעזעת: "אם אני רואה בחורה ערומה היא לא באה להשתזף, נכון? המון כאלה ולא הרשתי לעצמי להשאיר אותן ערומות אז הייתי צריך לכסות אותן עם כל מה שהיה לי".