כל הפרטים צה"ל מתקן: לוחמי ההגמ"ר מצטרפים למערך הלוחם

מספר ימים לאחר שפורסם כי יחידות מסוימות לא נחשבות ככוח לוחם ומשרתי המילואים בהן לא יהיו זכאים להטבות מסוימות, צה"ל פרסם כי מעתה יחשבו החיילים כלוחמים. יוסי דגן בירך: "טוב שנמנעה אפליה מיותרת בזמן מלחמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/24 16:18 כח בטבת התשפד

צה"ל מתקן: לוחמי ההגמ"ר מצטרפים למערך הלוחם
לוחמי הגמ"ר באימון, צילום: אסף מור, פלס"ר 733

לאחר שפורסם מתווה המענקים לחיילי מילואים, גילו חלק מהלוחמים, ביניהם לוחמי ההגמ"ר כי אינם נחשבים ככוח לוחם ואינם זכאים להטבות מסוימות. לאחר הזעקה שהתעוררה, היום (ג') עודכנה ההגדרה בצה"ל, והמילואימינקים יחשבו כלוחמים באופן רשמי וזכאים לקבל את סל ההטבות כמו שאר הלוחמים. בין היחידות שהוכרו במערך הלוחם נמצאות גם גדוד טנ"א, יס"ר הטייסות, גדודי בר וגדודי חילוץ וכן ימ"ל מג"ב ויחידות נוספות.

שלמה נאמן מברך

בעקבות הודעת אכ"א ללוחמי ההגמ"ר על צירופם למערך הלחימה במלחמה הנוכחית, ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן אמר: "אנו מברכים על צירוף לוחמי ההגמ"ר לסל הזכאויות שמגיעות ללוחמי מלחמת חרבות ברזל. אני מודה לשר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' שנענו לקריאתנו ומקווים שצעד זה יהווה כצעד ראשון בתהליך סיווגם של לוחמי ההגמ"ר כלוחמים במערך הלחימה של צה"ל". כזכור, לפני כשבועיים שלח נאמן בשם כלל ראשי הרשויות לשר הביטחון יואב גלנט בקשה להכיר בלוחמי ההגמ"ר כחלק ממערך הלחימה של צה"ל.

לפני מספר ימים שיגר ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, מכתב דחוף לראש אגף כוח האדם בצה"ל בדרישה להכיר בלוחמי הגמ"ר כלוחמים ובו טען "זו אפליה כלפי הלוחמים הטובים ביותר שיש, אפליה מוזרה, משפילה ולא לגיטימית.כיצד ניתן להדיר את יחידות ההגמ"ר, שהן יחידות לוחמות לכל דבר ששומרות על הישובים יום ולילה בגשם ובקור וחלקן הלא קטן גם מבצעות סיורים מחסומים ופעילות יזומה מחוץ לשטחי הישובים? האם הדם שלהם פחות אדום משל אחיהם הלוחמים ביחידות המקבילות אליהן?".

צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

כעת לאחר ששונתה ההגדרה בירך דגן, "זו ההחלטה הנכונה בזמן הנכון. אני שמח שבצה"ל התעשתו והבינו את הטעות. הלוחמים המגנים על הישובים ביהודה ושומרון בצפון ובדרום חלקם מגיעים מכל רחבי הארץ, עושים עבודת קודש ומשפחותיהם שמלוות אותם מזה 3 חודשים זקוקות לכל הסיוע הנדרש. טוב שנמנעה אפליה מיותרת בזמן מלחמה".