חוסל בכיר ביחידה האווירית של חיזבאללה - חדירת כלי טיס בקריית שמונה ויישובי הגליל

רכב הותקף מהאוויר ליד בית אחיו של בכיר חיזבאללה שחוסל אתמול וויסאם טוויל, זמן קצר לפני הלווייתו. לפי דיווחים בלבנון חוסל מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה בדרום המדינה | התראה מפני חדירת כלי טיס ביישובי קו העימות

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/24 14:30 כח בטבת התשפד

חוסל בכיר ביחידה האווירית של חיזבאללה - חדירת כלי טיס בקריית שמונה ויישובי הגליל
חיסול, צילום: דובר צה"ל

15:25 | התראה על חדירת כלי טיס הופעלה בכפר יובל, מטולה, שאר ישוב, קיבוץ דן, ע'ג'ר, קריית שמונה, מעיין ברוך, הגושרים, בית הלל, כפר גלעדי, משגב עם, שניר, דפנה, מנרה, תל חי ומרגליות. עד כה לא דווח על נפגעים או על נזק.

אחרי שורת האירועים הבוקר בצפון, חיסול נוסף: בלבנון מדווחים כי רכב הותקף מהאוויר ליד בית אחיו של בכיר חיזבאללה שחוסל אתמול וויסאם טוויל, בכפר ח'ירבת סלם שבדרום לבנון, זמן קצר לפני הלווייתו של טוויל. יש נפגעים בתקיפה.

נזכיר כי אתמול חוסל המפקד בפועל של כוח רדואן בחיזבאללה, וויסאם אל-טוויל או כפי שכונה, "ג'וואד".למרות שפיקד על כוח הקומנדו של ארגון הטרור, בחיזבאללה נמנעו מלנות אותו לתפקיד באופן רשמי, כדי למנוע את חיסולו - מהלך שלא צלח. טוויל לא היה רק בכיר בחיזבאללה, אלא גם ממקורביו של סולימני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, שחוסל בעבר על ידי ארצות הברית.

כטב"מ התפוצץ בפיקוד צפון, חיסול בלבנון

בנוסף, הבוקר התפוצץ כטב"מ של חיזבאללה בפיקוד צפון בצפת, ללא נפגעים. החל מהשעה תשע וחצי הופעלו מספר התרעות על חדירת כלי טיס עוין בגבול הצפון, ומדובר צה"ל נמסר כי "זוהתה נפילה בבסיס בצפון הארץ, אין נזק ואין נפגעים".

עוד דיווח דובר צה"ל כי כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית שיגור של כלי טיס בלתי מאוישים בדרום לבנון, ועל פי דיווחים ברשתות ערביות חוסלו שלושה מחבלי חיזבאללה באירוע שכלל ירי כטב"מ על מכונית בכביש אל-רנדוריה. בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור בכפר כילא בדרום לבנון.

תיעוד תקיפת חוליית השיגור: