אחראי על הפיגוע בצפון ומפקד יחידה בחיזבאללה: זה מפקד כוח רדואן שחוסל

הוביל את הפעולה שפתחה את מלחמת לבנון השנייה, ארגן את הפיגוע במגידו לפני מספר חודשים, ומונה למפקד של היחידה המאיימת ביותר בחיזבאללה: כל הפרטים על בכיר חיזבאללה וויסאם אל טוויל

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/24 21:33 כז בטבת התשפד

אחראי על הפיגוע בצפון ומפקד יחידה בחיזבאללה: זה מפקד כוח רדואן שחוסל
חיזבאללה, צילום: crop media,Shutterstock

המפקד בפועל של כוח רדואן בחיזבאללה, וויסאם אל-טוויל או כפי שכונה, "ג'וואד", חוסל היום (ב') על ידי כוח צה"ל - כך על פי דיווחים. למרות שפיקד על כוח הקומנדו של ארגון הטרור, בחיזבאללה נמנעו מלנות אותו לתפקיד באופן רשמי, כדי למנוע את חיסולו - מהלך שכאמור, לא צלח.

מי אתה וויסאם אל-טוויל?

טוויל לא היה רק בכיר בחיזבאללה, אלא גם ממקורביו של סולימני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, שחוסל בעבר על ידי ארה"ב. כך דווח בעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד". "ויסאם חסן טאוויל הוא אחיו של פאדי חסן טאוויל, שהצטרף לשורות ההתנגדות האסלאמית ב-1982, השתתף בכמה משימות ג'יהאדיות וספציפיות, גם ב-1987, במבצע בדר הגדול, היום שבו פתחה ההתנגדות במתקפה מסיבית על כוחות הכיבוש וסוכנים ישראלים בדרום", צוטטו גורמים רשמיים בחיזבאללה בתקשורת הערבית, שסיפרו על פעילותו במסגרת ארגון הטרור.

החיסול

על פי פרסומים בתקשורת הערבית, הוא חוסל באזור א-דבשה בעיירה ח'רבת סלם בדרום לבנון. עוד על פי הדיווח, אדם נוסף נהרג בתקיפה זו. על פי מקורות ערביים החיסול התבצע באמצעות מטען צד שהוצמד לרכבו של אל-טוויל.

האירועים הביטחוניים שהוביל בכיר חיזבאללה

מפקד כוח רדואן עמד מאחורי מספר אירועים ביטחוניים חמורים:

  • בין השאר טוויל הוביל את רציחתם וחטיפתם של חיילי ההנדסה הקרבית עדי אביטן, בני אברהם ועומר סואעד, מהר דוב, ב-7 באוקטובר בשנת 2000. מחבלי חיזבאללה שארבו להם, הרגו את הלוחמים והנהג המבצעי ולאחר מכן חטף את גופותיהם, שהוחזרו לאחר מכן במסגרת עסקת שבויים.
  • באירוע אחר, שהרחש בשנת 2006, עמד בכיר חיזבאללה מאחורי הריגתם וחטיפתם של החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב. מדובר באירוע שפתח את מלחמת לבנון השנייה.
  • נוסף לכך, אל-טוויל עומד מאחורי הפיגוע במגידו השנה, במהלכו מחבל שחדר מלבנון לישראל, פוצץ מטען חבלה בכביש 65 סמוך לצומת מגידו. בפיגוע נפצע קשה נהג ישראלי.