עונש קל בלבד: לוחם בגדס"ר הבדואי גנב מחשב של קצין שנפל בטבח

לוחם בגדס"ר הבדואי פרץ למכולה צבאית וגנב ציוד רב ואת מחשבו האישי של סרן עומר וולף ז"ל - נגזרו עליו שלושה חודשי מאסר בפועל וקנס של 2,000 שקלים | בפרקליטות הצבאית ערערו

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/24 14:21 כג בטבת התשפד

עונש קל בלבד: לוחם בגדס"ר הבדואי גנב מחשב של קצין שנפל בטבח
חיילים, צילום: Chen Schimmel,Flash90

כתב אישום חמור: לוחם צה"ל מהגדס"ר הבדואי פרץ למכולה בבסיס בדרום ב-11 באוקטובר וגנב ציוד צבאי רב וגם את מחשבו האישי של סרן עומר וולף ז"ל מגבעת חיים (מאוחד) ששירת כסגן מפקד פלוגה בגדוד 51 שבחטיבת גולני. בית הדין הצבאי במחוז דרום הטיל על הנאשם עונש קל הכולל שלושה חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, הורדה לדרגת טוראי ופיצוי כספי למשפחת וולף בסך 2,000 שקלים. כך על פי דיווח בכאן 11.

"לא ניתן לקבל מצב שבזמן שלוחמי צה"ל מתמקדים בלחימה, רכושם האישי המופקד בבסיסי צה"ל יהיה הפקר"

התלונה נפתחה בעקבות פנייה של משפחת וולף, והמשטרה הצבאית החוקרת הצליחה לאתר את המחשב בביתו של לוחם הגדס"ר. לאחר מכן, הפרקליטות הצבאית הגישה נגדו כתב אישום חמור בגין עבירות של גניבה והתנהגות שאינה הולמת.

סרן עומר וולף ז"ל

סרן עומר וולף ז"ל | צילום: דובר צה"ל

בעקבות העונש הקל, בפרקליטות הצבאית ערערו על ההחלטה ודיון נוסף נקבע ליום ראשון הקרוב. "לא ניתן לקבל מצב שבזמן שלוחמי צה"ל מתמקדים בלחימה, רכושם האישי המופקד בבסיסי צה"ל יהיה הפקר", נמסר מהפרקליטות.

"מדובר באירוע חמור מאוד, העומד בניגוד למצופה ממשרתי צה"ל ולערכי צה"ל"

מצה"ל נמסר בתגובה: "מדובר באירוע חמור מאוד, העומד בניגוד למצופה ממשרתי צה"ל ולערכי צה"ל. התביעה הצבאית עומדת בקשר עם המשפחה השכולה ומעדכנת אותה בכל התפתחות, והמחשב הוחזר לה לאחר פתיחת החקירה. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".