מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אלון דוידי מזועזע: "לגנוז במיידית את ההחלטה ההזויה הזאת"

ראש עיריית שדרות הגיב על החלטת הממשלה לפיה תושבי היישובים במרחק של 4 עד 7 ק"מ מגדר רצועת עזה יוכלו לשוב הביתה ולקבל "מענק שיבה": "לא אתפשר על ביטחונם של תושבי שדרות ועל איכות חייהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/24 12:21 כ בטבת התשפד

אלון דוידי מזועזע: "לגנוז במיידית את ההחלטה ההזויה הזאת"
משפחות מתפנות משדרות, צילום: Yossi Zamir/Flash9

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, שמאז פרוץ המלחמה מפונה מביתו יחד עם תושבי עירו, הגיב על החלטת הממשלה לפיה תושבי היישובים במרחק של 4 עד 7 ק"מ מגדר רצועת עזה יוכלו לשוב הביתה ולקבל "מענק שיבה". "ראש הממשלה אני מפציר בך לא להפקיר את תושבי שדרות", כתב.

כיתת הכוננות של שדרות

כיתת הכוננות של שדרות, צילום: דוברות עיריית שדרות

אלון דוידי: "דרשתי לגנוז במידית את ההחלטה ההזויה על פיתוי התושבים לחזור לבתיהם"

לאחר מכן המשיך: "דרשתי הבוקר מראש הממשלה וחברי הקבינט לגנוז במידית את ההחלטה ההזויה על פיתוי התושבים לחזור לבתיהם ללא מערכת חינוך וללא ביטחון. לא אתפשר על ביטחונם של תושבי שדרות ועל איכות חייהם".

"זה או אנחנו או הם"

בהמשך כתב על היעדר תחושת הביטחון בעיר: "אמרתם לנו שתהיה לנו תחושת ביטחון ושיהיה ביטחון, כרגע אין תחושת ביטחון ואין ביטחון! יותר מכך לא ברור כיצד צה"ל נערך ולאיזו מציאות אנו נחזור. אם מחזירים את תושבי עזה לצפון הרצועה וממילא המחבלים יחזרו יחד איתם אין ספק שיחזור האיום אותו אנו חיים מעל 20 שנה - מי שמחזיר את התושבים למציאות כזו תוך פיתוי אותם במענקים - חתום כבר עכשיו על האסון הבא של מדינת ישראל". לבסוף חתם את דבריו ואמר: "כמו שאמרתי זה או אנחנו או הם!".

משפחות מתפנות משדרות

משפחות מתפנות משדרות, צילום: Yossi Zamir/Flash9

כזכור, ביום שישי האחרון אישרה הממשלה במשאל טלפוני את הצעת שר הביטחון יואב גלנט כי מועד פינוי תושבי גבול הצפון והעוטף יידחה ל-29 בפברואר. אך עם זאת, תושבי יישובים במרחק של 4 עד 7 ק"מ מגדר הרצועה יורשו לשוב לביתם ויקבלו מענק שיעמוד על 200 שקלים למבוגר ביום, ועל 100 שקלים לילד ביום.