מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לוחם צה"ל נפל בעזה | מפקד פיקוד דרום: "הלחימה תימשך במגוון שיטות"

רס"ל (מיל') עמיחי ישראל יהושע אוסטר, בן 24 מקרני שומרון נפל בצפון הרצועה, 3 לוחמים נפצעו קשה | בפעם השישית מהבוקר - אזעקות נשמעו בגבול הצפון וקריית שמונה | אוגדה 99 מרחיבה את הפעילות סמוך לעיר עזה, הושמד כוח רחפנים של חיזבאללה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/24 05:15 כ בטבת התשפד | עודכן בתאריך 01/01/24 20:30

לוחם צה"ל נפל בעזה | מפקד פיקוד דרום: "הלחימה תימשך במגוון שיטות"
עמיחי ישראל אוסטר, צילום: דובר צה"ל

20:00 | מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן קיים הערכת מצב היום (ב׳) עם הכוחות הלוחמים בדרג׳ תופאח, יחד עם מפקד מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף-משנה יאיר צוקרמן ומפקד חטיבה 401, אלוף-משנה בני אהרון.

דבריו של מפקד פיקוד דרום צילום: דובר צה"ל

18:48 | הותר לפרסום כי רס"ל (מיל') עמיחי ישראל יהושע אוסטר, בן 24 מקרני שומרון נפל בקרב בצפון רצועת עזה, הודעה נמסרה למשפחתו. במהלך הקרבות היום (ב') נפצעו שלושה לוחמים באורח קשה.

עמיחי ישראל אוסטר

עמיחי ישראל אוסטר, צילום: דובר צה"ל

18:30 | בשבועיים האחרונים, נלחמים לוחמי אוגדה 99 במרכז רצועת עזה. לוחמי האוגדה חיסלו מחבלים רבים, השמידו מעל 100 פירים, איתרו מצבורי אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס בהם נמצאו טילי RPG ותחמושת והכווינו עשרות תקיפות אוויריות על מטרות טרור בסמוך לעיר עזה. בפעילותם, מבססים הלוחמים את האחיזה המבצעית במרחב הלחימה ובכך מאפשרים להרחיב את ההתקפה למקומות נוספים ומונעים מהאויב לחזור לעמדותיו.

אלוף פיקוד דרום בדרג

אלוף פיקוד דרום בדרג' תופאח צילום: דובר צה"ל


15:34 | התרעות חדירת כלי טיס עוין - אזור קו העימות, אזור תעשייה רמת דלתון, דישון, כרם בן זמרה, מרכז אזורי מבואות חרמון, דלתון, יפתח, אביבים, מלכיה, רמות נפתלי, ריחאנייה, יראון, עלמה, ג'ש - גוש חלב וברעם.

14:10 | אזעקות בצפון - מטולה, בצת, שלומי, חניתה, לימן, מצובה, ראש הנקרה.

צה"ל תוקף בצפון הארץ

13:45 | צה"ל תקף חוליית שיגור כלי טיס עוינים והשמיד את כלי הטיס בטרם שוגרו לשטח ישראל.

כוחות צה"ל זיהו היום (ב') בשעות הבוקר חוליית מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה, שניסתה לשגר כלי טיס בלתי מאוישים לעבר שטח ישראל. כלי טיס של חיל האוויר תקף את החוליה בטרם הצליחה לבצע את השיגור והשמיד את כלי הטיס שבהם השתמשו. בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה - מ"פ בנוח'בה חוסל

צה"ל ממשיך בתמרון הקרקעי בעומק רצועת עזה. לאחר שצפון הרצועה קרוב לשליטה מלאה של צה"ל, גם בדרום נמשכת הלחימה העיקשת. בתוך כך, מטוס קרב של חיל האוויר, בהכוונת חופת האש והמודיעין של אוגדת עזה חיסל את עאדל מסמח, מפקד פלוגת הנוח'בה של דיר אל בלאח. מסמח היה אחראי בשטח על כוחות מחבלי הנוח'בה שפשטו לכיסופים במהלך ה7.10 ושלח כוחות של ארגון הטרור חמאס ליישובים נוספים בעוטף ובהם בארי ונירים. לאחר מכן ניהל מסמח לחימה ברצועה נגד כוחותינו.

חוכות צה"ל בעזה

חוכות צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

08:30 | צה"ל מדווח כי מאז תחילת התמרון הקרקעי בעזה 18 חללים נהרגו באירועי ירי דו צדדי, 2 חללים נהרגו באירועי ירי תועה ו-9 חללים נהרגו בתאונות שונות כדוגמת דריסות, פליטות כדור ופיצוצי אמל"ח של צה"ל. כמו כן, צה"ל מעדכן כי גם בחזית הצפונית ובאיו"ש נהרגו מתחילת המלחמה 4 חללי צה"ל בתאונות מבצעיות ובאירועי ירי דו צדדי.

00:00 | הופעלו אזעקות באזור הדרום ומרכז הארץ - בשדרות, רחובות, נס ציונה, באר יעקב, ראשון לציון, רמלה, לוד, חולון, בת-ים, מקווה ישראל, מודיעין-מכבים-רעות וגדרה. ממד"א נמסר כי לא דווח על נפילות או נפגעים בגוף בעקבות המטח. הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות על השיגורים.

אמצעי לחימה רבים נתפסו - מחבלים חוסלו

במסגרת הפעילות הקרקעית בצפון הרצועה, לוחמי צוות הקרב החטיבתי יפתח (11) תקפו מטרות טרור במרחב אבו אל-עטא שבשכונת סג'עייה, המשמש כמתחם לחימה של ארגון הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי. במהלך הפעילות פשטו הלוחמים על מרכז פיקוד ושליטה של ארגוני הטרור, וכן מסגד בו נמצאו אמצעי לחימה רבים.

צה"ל בעזה

צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

במהלך הפעילות, שוגרה פצצת מרגמה לעבר הלוחמים. כלי טיס של חיל האוויר זיהה את השיגור ובהכוונת אוגדה 99 היא הושמדה יחד עם המחבלים שהפעילו אותה. בנוסף, כוחות של עוצבת הקומנדו זיהו במהלך פעילות במרחב ח'אן יונס מחבל משגר רקטות, שחוסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר.

צה"ל בעזה

צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל