מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חוסל מפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראניים, צה"ל ממשיך לתקוף בעוצמה בדרום ובצפון

מפקד בכיר במשמרות המהפכה חוסל בדמשק שבסוריה | שני לוחמים נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה, לוחם נפצע קשה | צה"ל חשף רשת מנהרות אסטרטגית | צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון, אזעקות נשמעו בצפון

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/23 06:00 יג בטבת התשפד | עודכן בתאריך 25/12/23 22:04

חוסל מפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראניים, צה"ל ממשיך לתקוף בעוצמה בדרום ובצפון
צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

22:00 - דובר צה"ל מבהיר - אין חשד לחדירת כלי טיס עוין, מדובר בזיהוי שווא.

21:45 - אזעקות בגליל העליון, חשד לחדירת כלי טיס עוין.

17:00 - מפקד בכיר במשמרות המהפכה חוסל היום (ב') בתקיפה ישראלית בדמשק שבסוריה. על פי סוכנות הידיעות האיראנית תסנים, ההרוג הוא סיד רזי מוסאווי, שהיה אחד מהמקורבים ביותר לקאסם סולימאני, מפקד כוס קודס, הכוח האחראי לפעילות משמרות המהפכה האיראניים.

חיסול באמצעות שלושה טילים

לפי הדיווח: "מוסאווי נהרג בתקיפה ישראלית בפרברי דמשק. הוא אחד מיועצי משמרות המהפכה הוותיקים בסוריה וממקורביו של סולימאני". ערוץ אל-מיאדין הלבנוני הוסיף כי החיסול בוצע באמצעות שלושה טילים.

16:15 - אזעקות נשמעו בצפון.

16:00 - לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל באוגדה 162 פשטו על מרחב בתי הספר "אל רפאא" ו-"צבחה" בדרג' תופאח שבצפון הרצועה, בעקבות מידע על מחבלי חמאס המסתתרים בתוך בתי הספר. במסגרת הפעולה איתרו הלוחמים עשרות מטעני חבלה בשקיות של אונר"א, קלאצ'ניקובים ו-15 חגורות נפץ.

אמל"ח שנמצא,

אמל"ח שנמצא, צילום: דובר צה"ל

באחד מניסיונות הפגיעה בכוחותינו, ירה מחבל טיל נ"ט על כוח צה"ל ומיד לאחר מכן חוסל בפגיעה מדויקת מתוך הטנק על ידי פגזים. מחבלים רבים שהסתתרו בתוך בתי הספר, זוהו כפעילי חמאס וג'יהאד איסלאמי והובאו לחקירה. חלק מהמחבלים שהובאו לחקירה לקחו חלק במתקפת ה-7 באוקטובר.

צה"ל תוקף גם בצפון הארץ

10:00 - צה"ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה ובשעות הבוקר שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. כחלק מהתקיפה הותקפו מבנים צבאיים, תשתיות טרור ותשתיות מבצעיות של חיזבאללה.

מבנים צבאיים, תשתיות טרור ותשתיות מבצעיות של חיזבאללה הותקפו צילום: דובר צה"ל

9:00 - ביממה האחרונה מטוס קרב של חיל האוויר בהכוונת מרכז האש של אוגדה 98 חיסל במרחב חאן יונס מפקד בארגון הטרור חמאס. בהמשך חוסלו באמצעות כלי טיס של חיל האוויר מספר מחבלים שזוהו בסמוך לכוחותינו כשבידם רקטה. בנוסף, לוחמים מצוות הקרב החטיבתי 4 פשטו על מבנה בחאן יונס בו הם איתרו אמצעי לחימה, בהמשך הלוחמים פשטו על תשתית טרור בתוך בית של מחבל מארגון הטרור חמאס והשמידו אותה.

צוות הקרב החטיבתי 261 (בה"ד 1) חיסל מספר מחבלים ששהו בתשתית טרור לאחר שתצפיות החטיבה זיהו את החשודים במרחב ומכלול האש החטיבתי הכווין מטוס קרב של חיל האוויר שהשמיד את התשתית. בנוסף, במסגרת פעילות הלוחמים בבית לאהיא, אותרו אמצעי לחימה רבים של ארגון הטרור חמאס, ביניהם רובי קלאצ'ניקוב, מטענים מוכנים להפעלה עם נפצים ומחסניות.

חיל הים תוקפים בעזה

חיל הים תוקפים בעזה, צילום: דובר צה"ל

שני לוחמים נפלו בקרבות בצפון הרצועה

6:00 - הבוקר (ב') הותרו לפרסום שמותיהם של שני לוחמים שנפלו בקרבות. רס"ר (מיל׳) ניתאי מייזלס, בן 30, מרחובות, לוחם שיריון בחטיבת המחץ (14), נפל בקרב בצפון רצועת עזה. וסמל רני תמיר, בן 20, מגני עם, לוחם בגדוד 50, חטיבת הנח"ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

בנוסף, באירוע בו נפל סמל רני תמיר ז"ל, נפצע באורח קשה לוחם בגדוד 50, חטיבת הנח"ל. הפצוע פונה לטיפול רפואי בבית החולים ומשפחתו עודכנה.

רס"ר ניתאי מייזלס וסמל רני תמיר ז"ל

רס"ר ניתאי מייזלס וסמל רני תמיר ז"ל, צילום: דוברת צה"ל

הכוחות חשפו רשת מנהרות אסטרטגית בעלת שני מפלסים

בשבועות האחרונים, כוחות צה"ל, בהובלת צוות הקרב של חטיבה 551 באוגדה 162, השיגו אחיזה מבצעית במרחב מחנה הפליטים ג'אבליא – אחד ממרכזי הכובד של חמאס ברצועה. הלחימה במחנה הפליטים כללה קרבות עזים במסגרתם חוסלו מחבלים רבים ואותרו מאות אמצעי לחימה.

במסגרת הפעילות ובעקבות מודיעין מקדים, חשפו הכוחות בשיתוף עם היחידה הרב מימדית ויחידת יהל"ם, רשת מנהרות אסטרטגית אשר שימשה כמפקדה הצפונית של החמאס בעזה. המפקדה התת-קרקעית, כוללת שני מפלסים - הראשון בעומק של כ-10 מטרים והשני בעומק של עשרות מטרים.

רשת המנהרות, כללה הסתעפויות רבות ושימשה לניהול לחימה ומעבר מחבלים. בעומק המפקדה הצבאית נמצאו אמצעי לחימה, תשתיות לייצור אמצעי לחימה וחדרי שהייה לשעת חירום. הרשת הייתה מחוברת לפיר שהגיע לביתו של מפקד החטיבה הצפונית של חמאס, אחמד ע'נדור. רשת תת-קרקעית עברה מתחת לשטח בית ספר ובית חולים תוך שימוש בהם כמגן.