"ישראל תשלם על הפשע": איראן מאיימת בנקמה בתגובה לחיסול הבכיר

בכיר במשמרות המהפכה חוסל בסוריה יחד עם שני עוזריו בתקיפה ישראלית, בתגובה איימו באיראן שינקמו בישראל והזהירו "תל אביב מחכה לספירה לאחור" | דובר צה"ל סירב לאשר את התקיפה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/23 08:20 יד בטבת התשפד

"ישראל תשלם על הפשע": איראן מאיימת בנקמה בתגובה לחיסול הבכיר
צבא איראן, צילום: shutterstock

סערה באיראן עקב חיסולו של בכיר במשמרות המהפכה אמש (ב'). על פי סוכנות הידיעות האיראנית תסנים, ההרוג הוא סיד רזי מוסאווי, שהיה אחד מהמקורבים ביותר לקאסם סולימאני, מפקד כוח קודס, הכוח האחראי לפעילות משמרות המהפכה האיראניים.

מוסאווי הותקף בדמשק שבסוריה על ידי ישראל יחד עם שניים מעוזריו, כך דווח. ערוץ אל-מיאדין הלבנוני הוסיף כי החיסול בוצע באמצעות שלושה טילים. דובר צה"ל דניאל הגרי סירב לאשר כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה ואמר: "אני לא מתייחס לפרסומים זרים, או לפעולה כזאת או אחרת במזרח התיכון. לצה"ל יש תפקיד - והוא להגן ולשמור על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל".

באיראן זעמו ואיימו: ישראל תשלם

באיראן זעמו על החיסול ואיימו על ישראל בנקמה. נשיא איראן, איברהים ראיסי התייחס לתקיפת הבכיר וטען כי: "חיסולו של מוסאווי - סימן נוסף לתסכול של ישראל". הוא המשיך ואיים על ישראל ואמר כי "הם ישלמו על הפשע הזה".

אברהים ראיסי, איראן קרובה לפצצה

אברהים ראיסי, "ישראל תשלם", צילום: shutterstock

בנוסף, שר החוץ של איראן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני מנחם את משפחתו של רזי מוסאווי על מות הקדושים של היועץ האיראני למלחמה בטרור בסוריה, שנלחם באומץ רב-שנים לצד קאסם סולימאני כדי להבטיח את ביטחונה של איראן", ואיים: "תל אביב מחכה לספירה לאחור".