מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הגזרה הצפונית בוערת: צה"ל תקף בסוריה ובלבנון

לאחר שעות ארוכות של שקט, טילים שוגרו לעבר הגליל והגולן, ביניהם שני טילי קרקע- אוויר שכוונו לכלי טיס של חיל האוויר, בתגובה צה"ל תקף עמדות של חיזבאללה וצבא סוריה. שני חיילים נפלו בקרבות. ביממה האחרונה הותקפו מעל 300 מטרות ברצועת עזה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/23 06:59 ח בטבת התשפד | עודכן בתאריך 20/12/23 22:25

הגזרה הצפונית בוערת: צה"ל תקף בסוריה ובלבנון
גבול הצפון, צילום: Ayal Margolin/Flash90

22:20 בהמשך להתרעות שהופעלו בשעות בצהריים במרחב רמת הגולן, זוהו ארבעה שיגורים משטח סוריה שחצו לשטח ישראל. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי וכן עמדה צבאית של צבא סוריה. בנוסף, כוחות צה"ל זיהו מספר מחבלים שהתקרבו לגדר המערכת משטח לבנון לאורך הגבול במרחב מטולה. הכוח ירה לעברם, זוהו פגיעות.

16:56 לאחר שעות של שקט, אזעקות חוזרות ונשנות נשמעו במעלות ובישוביי הסביבה שבגליל. זוהו לפחות חמישה שיגורים לשטח ישראל, רובם יורטו, חלק נפלו בשטחים פתוחים. בנוסף, זוהו שני שיגורים של טילי קרקע-אוויר לעבר כלי טיס של חיל האוויר. הטילים לא פגעו. צה"ל תקף בלבנון בתגובה.

מנעו ירי למרכז: לוחמי הנח"ל השתלטו על משאית מלאה רקטות

12:30 לוחמים מחטיבת הנח"ל וצוות קרב חטיבתי 551 פשטו ביממה האחרונה על יעדים במרחב ג'באליה. כחלק מהפשיטה איתרו הלוחמים משאית עליה התקין ארגון הטרור חמאס רקטות ארוכות טווח. במסגרת הפשיטה איתרו הלוחמים אמצעי לחימה נוספים בהם נשקים. הלוחמים השמידו את המשאית ואת הרקטות.

כמו כן, צוות הקרב החטיבתי 7 פשט על בתי בכירים של ארגון הטרור חמאס בלב חאן יונס, שם חשפו תשתית תת-קרקע ובה מערכות מים וחשמל.

משאית הרקטות שאיתרו לוחמי הנח"ל

משאית הרקטות שאיתרו לוחמי הנח"ל צילום: דובר צה"ל

12:00 הותר לפרסום: רס"ר (במיל') אוריאל כהן, בן 33, מצור הדסה, מפקד נמר ביחידת הסיוע המנהלתי, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. בקהילת צור הדסה ספדו לאוריאל וכתבו: "בצער רב, קהילת צור הדסה מרכינה ראש ומבכה את נפילתו של אוריאל כהן ז"ל, תושב הישוב, בעל לחנה ואבא לשיר ולליה, שנפל הלילה בקרבות ברצועת עזה".

רס"ר אוריאל כהן ז"ל, נפל בקרב בעזה

רס"ר אוריאל כהן ז"ל, נפל בקרב בעזה צילום: דובר צה"ל

דיווח: ישראל תסכים להפסקת אש בת שבועיים בתמורה לשחרור חטופים

דיווחים סותרים בנוגע לעסקת החטופים המתגבשת. לאחר שראש המוסד נפגש עם ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר מוקדם יותר השבוע, יגיע היום למצריםם עסמאיל הנייה וייפגש עם ראש המודיעין המצרי על מנת לנסות ולקדם את העסקה.

ישנם דיווחים סותרים לגבי ההתקדמות במשא ומתן ובישראל מדברים על שחרור כל הנשים ובדגש על חטופים שעדיין בחיים ולא על גופות. בוושינגטון פוסט דווח כי ישראל הסכימה לעצירת הלחימה במשך שבועיים וזאת בתמורה לשחרור עשרות חטופים. בפגישה שערך אמש עם משפחות החטופים אמר ראש הממשלה נתניהו: "אני לא אחסוך שום מאמץ בנושא והדרישה היא להביא את כולם".

300 מטרות הותקפו: חיל האוויר תקף בעיתא א-שעב

9:00 נמשכת המערכה גם בצפון. חיל האוויר תקף באופן יזום מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בכפר עיתא א-שעב שבדרום לבנון ומגביר את החיכוך מול החיזבאללה. התקיפה הישראלית לא הגיעה כתגובה לירי של חיזבאללה אלא באופן יזום של צה"ל.

חייל צה"ל בדרום רצועת עזה

חייל צה"ל בדרום רצועת עזה צילום: דובר צה"ל

אתמול בשעות הערב יירטה מערכת כיפת ברזל שישה שיגורים משטח לבנון, בהמשך להתרעה במרחב יפתח. דקות ספורות לאחר מכן, כלי-טיס של חיל-האוויר תקף בשטח לבנון את המשגר ואת חוליית המחבלים שביצעה את הירי. בנוסף, כלי-טיס של חיל-האוויר תקף מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בו פעלה חוליית מחבלי הארגון.

תקיפות חיל האוויר בלבנון צילום: דובר צה"ל

סרן ליאור סיון נפל בדרום הרצועה

6:00 כוחות צה"ל ממשיכים גם היום (ד') בכיבוש רצועת עזה ונמשכים הקרבות בצפון ודרום הרצועה. דובר צה"ל עדכן הבוקר על נפילתו של סרן (מיל') ליאור סיון, מבית שמש, קצין לוחם בגדוד 363, חטיבת 'הראל' (10), נפל בקרב בדרום רצועת עזה, בן 32 בנופלו. הודעה נמסרה למשפחתו.

כמו כן, לוחם מגדוד רותם, חטיבת גבעתי נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

סרן (מיל

סרן (מיל') ליאור סיון ז"ל צילום: דובר צה"ל

לרשימת ההרוגים המלאה והמעודכנת במלחמת חרבות ברזל לחצו כאן

צה"ל השלים את כיבוש ג'בליה

במקביל להתקדמות הכוחות בחאן יונס ובדרום רצועת עזה, נמשכים גם הקרבות לכיבוש הערים והשכונות בצפון הרצועה. במהלך היום האחרון, השלים צה"ל את כיבושה של ג'בליה. המשמעות היא שהכוחות הצליחו לפרק את יכולת השליטה והפיקוד של חמאס במרחב העיר, יחד עם זאת בצה"ל מדגישים כי עדיין ישנם מחבלים בשטח השכונה שמהווים סכנה לחיילי צה"ל וכי הקרבות נמשכים.