מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בשורה אדירה למשרתי המילואים - יקבלו מענקים כמו הקצינים

שר האוצר הכריז כי המענק המיוחד עבור יותר מ-60 ימי מילואים שהועבר עד כה למפקדים, יועבר גם למשרתי המילואים: "עובדים על תוכנית גדולה מאוד לטובת המילואימניקים ובני משפחותיהם"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 25/12/23 16:23 יג בטבת התשפד

בשורה אדירה למשרתי המילואים - יקבלו מענקים כמו הקצינים
חיילי מילואים בגולן, צילום: David Cohen,Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע היום (ב') במהלך ישיבת סיעת הציונות הדתית כי ישנה הסכמה במשרד האוצר על כך שחיילי המילואים יקבלו המענק המיוחד על שירות מילואים במשך יותר מ-60 יום ולא רק המפקדים כפי שהיה עד עכשיו. סמוטריץ' אמר עם ההכרזה: "אני רואה בתוכנית הזאת כמילוי חובתנו האזרחית כלפי חיילי המילואים".

עד היום, כל משרת מילואים זכה לתגמול של 133 שקלים עבור יום מילואים, החל מהיום ה-32 לשירות ועד היום ה-60. לפי ההתחייבות של שר האוצר, משרתי המילואים יזכו למענק גם בחלוף 60 הימים, בדומה למפקדים במערך המילואים.

שר האוצר הבטיח: נעשה ככל הניתן להימנע מהכבדת הנטל על אזרחי ישראל

את הדברים אמר סמוטריץ' ביחס ל-"מבול של הדלפות לתקשורת על כל מיני תוכניות של כל מיני גורמים מתוך משרד האוצר, שכוללות הטלת גזירות ומיסים על אזרחי ישראל בתקציב 2024". סמוטריץ' הכחיש את הדיווחים עלך גזירות מיסים שיוטלו בשנה הבאה וטען: "כל התוכניות האלה וההדלפות האלה אינן על דעתי". עוד הוסיף שר האוצר: "המדיניות שמנחה אותי היא לעשות ככל הניתן כדי להימנע מהכבדת הנטל על אזרחי ישראל בזמן המלחמה, ובמקומם - מציאת מקורות תקציביים בשומנים ובמקומות שלא נגעו בהם עד היום".

סמוטריץ

סמוטריץ. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"עובדים על תוכנית גדולה מאוד לטובת המילואימניקים ובני משפחותיהם"

סמוטריץ' הדגיש כי הסיוע למילואימניקים ובני משפחותיהם הוגדר כנושא הראשון בסדר עדיפות בשנת 2024. "הם עזבו הכול ומסכנים את חייהם בשביל כולנו ואנחנו צריכים לעשות הכול כדי לתגמל אותם בצורה הטובה ביותר" אמר. בנוסף, הבטיח שר האוצר: "אנחנו עובדים בצורה מואצת ונמרצת יחד עם משרד הביטחון על תוכנית גדולה מאוד לטובת המילואימניקים ובני משפחותיהם ואני מקווה שנוכל להציג אותה ממש בקרוב".