המתעמל האולימפי מוכר את מדליית הזהב בה זכה ב-7 באוקטובר

המתעמל הישראלי ארטיום דולגופיאט, זכה במדליית זהב באליפות העולם שנערכה ב-7 באוקטובר. המדליסט החליט להעמיד את מדלית הזהב הנכספת למכירה פומבית, שרווחיה יתרמו במלואם לנפגעי הטבח

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/23 12:08 יג בטבת התשפד

המתעמל האולימפי מוכר את מדליית הזהב בה זכה ב-7 באוקטובר
ארטיום דולגופיאט, צילום: עמית שיסל - הוועד האולימפי בישראל

המדליסט האולימפי ואלוף העולם הישראלי, ארטיום דולגופיאט, ניסה כבר זמן רב לזכות במדליית הזהב באליפות העולם. לבסוף הוא זכה במדליה הנכספת, בתחרות שנערכה בשבת של ה-7 באוקטובר. ארטיום החליט כי הניצחון שהשיג ביום הקשה צריך להיות מוקדש לתושבי העוטף ולמדינת ישראל, והצהיר כי יעמיד למכירה פומבית את המדליה בה זכה, ויתרום את כל הרווחים לנפגעי הטבח.

"זאת מדליה שהייתה כל החלומות שלי, אבל מעל הכל חשובה החברה הישראלית"

הסכום ההתחלתי של המדליה עומד על 100 אלף דולר, והסכום שיתקבל ייתרם כולו לקרן שורש המתמקדת בעזרה מיידית לנפגעי התקיפה של חמאס. ארטיום הסביר את ההחלטה: "אני נפרד מהמדליה בלי כאב אבל עם הרבה רגש. זאת מדליה יקרה. מדליה שהייתה כל החלומות שלי, מדליה שהיא שיא השאיפות שלי אחרי המדליה האולימפית. אבל היום אני יודע שיש משהו חשוב אפילו יותר מזה. אני יודע שמעל הכל, חשובה החברה הישראלית. אני לא אשקר, זה לא קל לי, אבל אני מרגיש שבאמצעות המכירה הפומבית של המדליה, אוכל להעניק באמת למדינה שהעניקה לי כל כך הרבה".

כזכור, לאחר שזכה מקום ראשון באליפות, והניף את דגל ישראל על הפודיום ביום הקשה בתולדותיה, אמר המתעמל המצטיין: "זה יכול היה להיות היום הכי שמח בשבילי ובשביל המדינה, אבל הוא לא כזה. רוצה לשלוח לכולם הרבה כוח, חיבוקים ובריאות".