מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

פלוגת 7 באוקטובר: גיא הוכמן חורג ממנהגו עם סרטון שובר לב

הקומיקאי גיא הוכמן הוציא סרטון חדש של "מילואים בגן עדן", והפעם בקולם של נופלי ה-7 באוקטובר וחללי המלחמה, ומבקש להמשיך בחיים על אף הטרגדיה: "הכי קשה לנו לראות אתכם שם למטה, אוגדת האבלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/12/23 20:38 יא בטבת התשפד | עודכן בתאריך 24/12/23 13:07

פלוגת 7 באוקטובר: גיא הוכמן חורג ממנהגו עם סרטון שובר לב
גיא הוכמן, צילום: פרטי

הקומיקאי גיא הוכמן נמצא כבר מתחילת המלחמה במילואים מיוחדים בתור "קצין חיוך ראשי", במסגרתו הוא מסתובב בין בסיסי צה"ל ומעלה את המורל. אבל הערב (שבת) הוא עצר את הצחוקים לרגע, ויצא במונולוג קורע לב, המשך של הסרטון המפורסם שלו מיום הזיכרון "מילואים בגן עדן", אבל הפעם בגרסת ה-7 באוקטובר.

פלוגת השבעה באוקטובר

"ברוכים השבים למילואים בגן עדן גדלנו קיבלנו עכשיו וואחד מחזור". פתח הוכמן את הסרטון, "פלוגת שבעה באוקטובר, נקלטה כבר לפני יותר מחודשיים ועדיין מנסים להבין מה קרה, איך קרה. אפילו השוקיסטים מיום כיפור לא חשבו שיפגשו פה כמות כזאת של אזרחים".

"פלוגת שבעה באוקטובר מחולקת לכמה כיתות" הסביר, "בכניסה ליד הש"ג הרס"פ שתל דשא ועשה שבילים שחברה של בארי וניר עוז ושאר הקיבוצים ירגישו בבית". ממש מולם" המשיך ותיאר, "נמצאים כוחות הביטחון שלנו. השוטרים, החובשים, המאבטחים. מתעקשים להישאר בשקי שינה. כולם פה קוראים להם גיבורים, אבל הם מכונסים בעצמם וממלמלים 'יכולנו להציל עוד'".

"יש עוד מחלקה", תיאר הוכמן בהתרגשות "מחלקת עזה. הולכים פה בפלוגה כמו טווסים. במקום נוצות, איקסים על הנשק. החרבות מברזל אבל הלב מכותנה. אבות שלפני רגע עוד שיחקו כדורגל עם הילדים שלהם למטה, משחקים פה שש בש עם הילדודס מגדוד 13. צו 8 לנצח. אבל למרות הבדלי הפז"ם במחלקה כולם פה לטענתם שייכים לאותו דור- דור הניצחון."

"הדבר היחיד שנותן לנו תקווה- לראות אתכם מנסים לחיות"

לסיום הוא פנה לצופים, וביקש בשם חללי המלחמה- להמשיך בחיים, "ואגב אתם יודעים מה הכי קשה לנו? לראות אתכם שם למטה. אוגדת האבלים. חיים ביום זיכרון ארוך שמסרב להיגמר יותר גרוע מלהיות מת זה להיות חי-מת. יש לכם חיים תנצלו אותם. תרקדו את החיים. זה הדבר היחיד שנותן לנו תקווה- לראות אתכם מנסים לחיות, אוספים את השברים של השבעה באוקטובר, ומבינים שיש לנו אויב אחד והוא מתוכנו". הוכמן סיים והדגיש "שמרנו לכם על הבית אל תהרסו אותו מבפנים. אין לכם מדינה אחרת, אין לכם עם אחר".