המדליה בארץ עם מדליית זהב: ארטיום דולגופיאט נחת בארץ

המתעמל הצעיר שעשה היסטוריה נחת בארץ עם מדליית הזהב לקול תשואות ההמון. "אני רוצה להודות לכל מי שהגיע לפה. בא לי לבכות מרוב התרגשות, אני מודה לכל אחד"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 03/08/21 10:13 כה באב התשפא

עם מדליית זהב: ארטיום דולגופיאט נחת בארץ
עשה היסטוריה.ארטיום דולגופיאט, צילום: עמית שיסל - הוועד האולימפי בישראל

 

יומיים אחרי הזכייה ההיסטורית של המתעמל הישראלי ארטיום דולגופיאט במדליית הזהב באולימפיאדת טוקיו, נחת הבוקר (ג') דולגופיאט בנמל התעופה בן גוריון. המון רב, כולל בני נוער מאגודת מכבי תל אביב אליה הוא משתייך, המתינו לו בתשואות מחוץ לאולם קבלת הנוסעים. 

"אני רוצה להודות לכל מי שהגיע לפה. בא לי לבכות מרוב התרגשות, אני מודה לכל אחד", אמר המתעמל, "זה מאוד כיף. כל הדרך שלי הלכתי כתף עם כתף עם אלכס שטילוב. הוא כמו אח גדול בשבילי. אחרי הזכייה הייתי שלוש שעות וחצי עם המדליה על הצוואר והיא כבדה. הייתי עייף וכל האדרנלין ירד אז פשוט הלכתי לישון".

ביום ראשון האחרון התמודד דולגופיאט בגמר התעמלות הקרקע בטוקיו ורשם הישג נהדר עם מדליה זהב ראשונה אי פעם לישראל בהתעמלות. כמו כן, זו היא הפעם הראשונה שהמשלחת בכחול לבן חוזרת עם שלוש מדליות מהאולימפיאדה. בעקבות הזכייה - "התקווה" נוגנה בטוקיו. 

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך את דולוגפיאט שהשיג ניקוד של 14.933 ויזכה במענק של חצי מיליון שקל מהמדינה: ''תודה ארטיום. עשית היסטוריה כחול לבן. ברכות לארטיום דולגופיאט על זכייתו במדליית זהב כעת באולימפיאדת טוקיו. גאווה ענקית והתרגשות גדולה לכל עם ישראל. שירת התקווה תתנגן מיד באולם ההתעמלות בטוקיו, ודגל ישראל יונף גבוה". נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך את דולוגופיאט ואמר: "‏ארטיום אתה אלוף, עשית היום היסטוריה! מדינת ישראל גאה בך".