מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ראיון המילואימניק שמתמודד לראשות מועצת הר חברון על שר הפנים: מייצג ציבור שלא מתגייס

ארי אודס, שמתמודד לראשות מועצת הר חברון ומגוייס למילואים החל משמחת תורה, זועם על קיום הבחירות לרשויות: "אי אפשר שלא לתהות על המניע של השר ארבל, ברור לי ב100% שיש פה שיקולים פוליטיים צרים שפוגעים בציונות הדתית"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 18/12/23 13:57 ו בטבת התשפד

המילואימניק שמתמודד לראשות מועצת הר חברון על שר הפנים: מייצג ציבור שלא מתגייס
ארי אודס במילואים, צילום: ללא

ארי אודס הוא תושב טנא עומרים, מגוייס למילואים כרב צבאי מתחילת הלחימה ומתמודד על ראשות המועצה המקומית דרום הר חברון. בשבועות האחרונים הדיון סביב קיום הבחירות לרשויות המקומיות מסרב לרדת מהכותרות. זאת לאחר שלמרות התנגדויות רבות ודרישה לדחות את הבחירות לפחות עד סוף פברואר, כפי שמאפשר החוק, שר הפנים משה ארבל קבע כי הבחירות יתקיימו בסוף ינואר.

בראיון עם "חדשות כיפה", אודס זועם על המצב: "אני אומר בכנות- יש פה דילמה אמיתית. יש לא מעט מועמדים ומצביעים שנמצאים בתוך עזה או בכלל בלחימה. מצד שני הרשויות משותקות- אי אפשר לבצע מכרזים, הכל בהולד. זה יוצר מצב של קיפאון. הפתרון עכשיו היה לדחות את הבחירות עד סוף פברואר. זה גם יתן קצת אופק, לדעתי רוב הכוחות ישוחררו עד אז גם אם הלחימה תימשך וזה גם במסגרת החוק".

"ברור לי ב100% שיש פה שיקולים פוליטיים צרים שפוגעים בציונות הדתית"

אודס מתח ביקורת חריפה על החלטה של השר ארבל, שמגיע ממפלגת ש"ס, המייצגת את הציבור החרדי, שכידוע, בהכללה גסה רבים מבניו לא מתגייסים לצבא: "ברור לי ב100% שיש פה שיקולים פוליטיים צרים שפוגעים בציונות הדתית. אנחנו רואים כמה נפלו מהציבור שלנו. איזה אחוזי גיוס יש בכל יישוב. אי אפשר שלא לחשוד. אנחנו יודעים מאיפה מגיע שר הפנים שלנו. יש פה שיקולים צרים של ש"ס. עוד חודש דחייה זה לא נורא".

"קשה לי להבין איך אפשר לקיים מערכת בחירות על כל המשתמע מכך בתקופה כל כך מורכבת והרת גורל לעם ישראל. אני מבקש להודיע- אני לא מתכוון לנהל קמפיין שגרתי ואמשיך במקביל למערכת הבחירות בשירות המילואים שלי. לא נפרסם שלטי בחירות ולא נקיים כנסי בחירות- כל אלו לא מתאימים לרוח התקופה ההיסטורית בה אנו חיים".

ארי אודס בשירות המילואים

ארי אודס בשירות המילואים צילום: ללא

מעל 60% מבעלי התפקידים ברשויות השייכים לציונות הדתית מגוייסים

הביקורת שהשמיע אודס מתייחסת לנתונים שפרסם שר האוצר בצלאל סמוטריץ, על רקע ההחלטה של השר ארבל לא דלחות את הבחירות: "משרתי מילואים רבים המוצבים בחזית, נקלעו לסיטואציה מורכבת. מבדיקה שנערכה על ידנו, במפלגת הציונות הדתית, מתוך 66 רשויות בהם מועמדי המפלגה מתמודדים ישנם 62% מבעלי התפקידים ו-24% מראשי הרשימות שמגוייסים".

נזכיר כי בשבוע שעבר שיגר שר הפנים משה ארבל מכתב למזכיר הממשלה בו הוא הבהיר כי אינו מתכוון לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות פעם נוספת, במכתב הבהיר ארבל כי: "הממשלה רשאית, באישור רוב מיוחד של שלושה רבעים מחברי ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, ושל מליאת הכנסת, לדחות את מועד הבחירות ל-27 בפברואר. דחייה ארוכה מזו דורשת תיקון חקיקה ראשית"

"החלטה בנושא זה נכון לה שתתקבל בהסכמה רחבה"

ארבל התייחס להתנגדות של סמוטריץ' וכתב: "כל ששר האוצר, או חבר ממשלה אחר, מבקש לקדם החלטה לדחיית הבחירות, אבקשך לוודא ראשית את עמדות ראשי כלל סיעות הקואליציה בטרם תידרש הממשלה לנושא. עוד אציין כי החלטה בנושא זה נכון לה שתתקבל בהסכמה רחבה ולא להסתפק בהסכמה קואליציונית בלבד".