מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הסמג"ד שמתמודד לראשות העיר זועם: לא הגיוני לדבר על בחירות בזמן שאני בעזה

שר הפנים הודיע הבוקר כי אחרי מספר דחיות הבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו בסוף ינואר, דבר שעלול להוות בעיה לאלפי חיילים. סמג"ד גבעתי שנלחם כעת ברצועה ובמקביל מתמודד לראשות עיריית טבריה מוחה נגד ההחלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/23 15:54 כג בכסלו התשפד

הסמג"ד שמתמודד לראשות העיר זועם: לא הגיוני לדבר על בחירות בזמן שאני בעזה
כוחותינו ברצועה, צילום: דובר צה"ל

אביב יצחק הוא צעיר בן 27, ללא שום ניסיון פוליטי שהחליט בתחילת השנה להתמודד לראשות העיר טבריה, בה נולד וגדל. נזכיר כי במהלך החודש שעבר היו אמורות להתקיים הבחירות לרשויות המקומיות, אך בעקבות המלחמה שר הפנים, משה ארבל הודיע כי דחה אותן לסוף חודש ינואר.

בעקבות ההחלטה, שיגר יצחק מכתב דחוף לשר ארבל בו הוא מוחה על קיום הבחירות כרגע: "אני כותב את המכתב במהלך הפוגה קצרה מהלחימה בלב רצועת עזה עם חטיבת גבעתי, בה אני ממלא תפקיד של סגן מפקד גדוד בדרגת רסן במיל' כבר 4 שנים".

"העמדת אותי בפני דילמה מוסרית כמעט בלתי אפשרית"

יצחק המשיך וכתב כי: "בבוקר ה-7 באוקטובר יצאתי מטבריה ללא צו על מנת להגן על עם ישראל כפי שחונכתי מילדות, כפי שאני מחנך את חיילי לאורך כל שירותי כמפקד לוחם בצה"ל. השארתי אישה ותינוקת בת 6 חודשים, השארתי מאחוריי קמפיין שלם וצוות של עשרות מתנדבים שרבים מהם גויסו אף הם. מאותה שבת ארורה אנחנו נלחמים בעוצמה אדירה באויב הנאצי, חמאס. המשימה החשובה ביותר של מדינת ישראל בעת הזו היא – ניצחון במלחמה".

המועמד לראשות עיריית טבריה הפציר בשר הפנים לשנות את החלטתו: "קראתי על החלטתך לקיום הבחירות בסוף ינואר ועל פנייתך לשחרור מהמילואים של המתמודדים בבחירות. אני מפציר בך לדחות את מועד הבחירות עד תום המלחמה. בהחלטתך על קיום הבחירות תחת אש, העמדת אותי בפני דילמה מוסרית כמעט בלתי אפשרית".

המכתב המדובר ששלח אביב לשר

המכתב המדובר ששלח אביב לשר צילום: מתוך דף הפייסבוק של אביב יצחק

אביב יצחק נולד וגדל ברחוב בר-כוכבא בטבריה, ובתום לימודי התיכון התגייס ושירת כלוחם בחטיבת גבעתי. הוא עבר קורס מ"כים ובהמשך גם קורס קצינים וכבר בגיל 22 מונה למפקד פלוגה. בתפקיד הבא הוא שירת כקצין האג"ם של החטיבה ולאחריו בשנת 2019 פיקד על פלוגה מבצעית בגבול לבנון.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', שיגר הבוקר (ד') מכתב לשר הפנים בבקשה לבטל את הבחירות עד לסיום הלחימה עקב שירות המילואים של מתמודדים רבים מטעם מפלגתו. "תאריך הבחירות ברשויות המקומיות שהוכרז - מונע בחירות תקניות".