משה ארבל מתעקש: "יהיו קלפיות בעזה, שהמועמדים ישתחררו מהמילואים"

שר הפנים לא מתכוון לשנות את ההחלטה על קיום הבחירות לרשויות המקומיות בסוף חודש ינואר: "בזמן 'עופרת יצוקה' היו גם בחירות מקומיות, הייתה אז עתירה לדחיית הבחירות והשופט כתב שרצוי להימנע מדחיית הבחירות בשל פעולת האויב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/23 11:36 כט בכסלו התשפד

משה ארבל מתעקש: "יהיו קלפיות בעזה, שהמועמדים ישתחררו מהמילואים"
בחירות בצה"ל, ארכיון, צילום: Nati Shohat,FLASH 90

שר הפנים, משה ארבל, עומד מאחורי ההחלטה לקיים את הבחירות בעוד כחודש וחצי למרות המלחמה. "מיד עם חקיקת החוק לדחיית מועד הבחירות, פניתי גם לראש המל"ל וגם למפקח על הבחירות במשרד הפנים, וביקשתי מהם לבצע עבודת מטה מקיפה", אמר השר בראיון היום (ג') לרדיו 103FM.

"יהיו קלפיות בעזה ב-30 בינואר וחיילים שמבצעים לחימה יוכלו גם להצביע"

"אמרתי להם שאקבל כל תוצאה שיביאו, ובלבד שיעשו עבודת מטה מקיפה, ואדע לעמוד בלחצים. כל החלטה, גם על דחייה וגם על אי דחייה, יש פה החלטה פוליטית", אמר ארבל. לדבריו, "בשעה שהסתיימה עבודת המטה וגם צה"ל ידע לומר שהיכולות לעמוד ב-30 בינואר מתקיימות, גם מבחינת פיקוח על הבחירות, פריסת קלפיות. יהיו קלפיות בעזה ב-30 בינואר וחיילים שמבצעים לחימה יוכלו גם להצביע".

על סוגיית המועמדים שמפספסים את זמני הקמפיינים, אמר שר הפנים: "גם מבחינת אכ"א, אין מניעה לשחרר אותם לטובת הקמפיין. בזמן 'עופרת יצוקה' היו גם בחירות מקומיות, הייתה אז עתירה לדחיית הבחירות והשופט אליקים רובינשטיין כתב שרצוי להימנע מדחיית הבחירות בשל פעולת האויב".

נזכיר כי מי שדרש את דחיית הבחירות הוא שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', שטען כי יותר מחצי מהמועמדים ואנשי הקמפיין מטעם מפלגתו בבחירות על הרשויות המקומיות מגויסים למילואים.