דניאל הגרי מאיים על כלי התקשורת הישראלים: "נאלץ לנקוט בצעדים שאני מעדיף להימנע מהם"

דובר צה"ל הוציא מכתב זועם על כך שחלק מכלי התקשורת חשפו יותר מדי מידע על המבצע במסגרתו שוחררו גופות החטופים. "פרסום המידע אינו אחראי, לא עמד בסיכום ועלול להוביל לפגיעה בביטחון כוחותינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/23 13:39 א בטבת התשפד

דניאל הגרי מאיים על כלי התקשורת הישראלים: "נאלץ לנקוט בצעדים שאני מעדיף להימנע מהם"
דובר צה"ל דניאל הגרי , צילום: דובר צה"ל

אמש (ג') דובר צה"ל ערך שיחת ועידה עם הכתבים הצבאיים של כלי התקשורת השונים וחשף בפניהם את המבצע המיוחד שנערך להחזרת גופתם של שנייים מהחטופים מתוך רצועת עזה. הכתבים התבקשו לשמור על עמימות המידע, אך חלק מכלי התקשורת סטו מהנוסח הרשמי וחשפו פרטים נוספים. בתגובה פרסם דובר צה"ל, דניאל הגרי, מכתב זועם ובו כינה את המעשה "אירוע חמור".

גופות החטופים

גופות החטופים, צילום: דובר צהל

דניאל הגרי זעם ואיים "אם כללים אלה יופרו שוב נאלץ לנקוט בצעדים שאני מעדיף להימנע מהם"

"מוקדם יותר היום", כתב במכתב שנשלח לכתבים הצבאיים, "הותר לפרסום מבצע מיוחד בו חולצו גופות עדן זכריה ז"ל ורס"ב זיו דדו ז"ל מרצועת עזה. על אף הבקשות החוזרות והנשנות, במהלך שיחת ועידה מאופלת לכתבים הצבאיים שלא להיכנס לפרטי מיקום וחרף בקשתי האישית שהודגשה מספר פעמים באותו הקו להיצמד אך ורק לנוסח הרשמי המפורסם, פורסם מידע נרחב שחרג מהסיכום".

דניאל הגרי זעם והדגיש, "פרסום המידע אינו אחראי, לא עמד בסיכום ועלול להוביל לפגיעה בביטחון כוחותינו. אני שב ומבהיר שאין לפרסם מידע על מיקום מציאת הגופות ולכבד את כללי האתיקה הקריטיים בזמן לחימה, כדי למנוע פגיעה בלוחמי צה"ל ובפעילותם". לסיום דובר צה"ל איים כי "אם כללים אלה יופרו שוב נאלץ לנקוט בצעדים שאני מעדיף להימנע מהם".

המבצע המיוחד לשחרור גופותיהם של שניים מהחטופים

כזכור, אמש הותר לפרסום כי גופותיהם של עדן זכריה ז"ל ורס"ב זיו דדו ז"ל, שנחטפו במתקפת השבעה באוקטובר על ידי חמאס, חולצו והוחזרו לשטח מדינת ישראל. במסגרת המבצע לשחרור הגופות נפלו רס"ר (מיל') גל מאיר איזנקוט ז"ל ורס"ר (מיל') איל מאיר ברקוביץ' ז"ל ונפצעו לוחמים נוספים.