מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סוף עצוב: חולצו גופותיהם של שני חטופים משבי החמאס

גופותיהם של החטופים עדן זכריה ורס"ב זיו דדו ז"ל חולצו על ידי כוח צה"ל בפעילות משותפת | במסגרת המבצע נפלו הלוחמים גל מאיר איזנקוט ואיל מאיר ברקוביץ'

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/23 18:42 כט בכסלו התשפד

סוף עצוב: חולצו גופותיהם של שני חטופים משבי החמאס
גופות החטופים, צילום: דובר צהל

אבל כבד: לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, הודיעו היום (ג'), נציגי צה"ל ומשטרה למשפחותיהם של עדן זכריה ז"ל ורס"ב זיו דדו ז"ל, שנחטפו במתקפת השבעה באוקטובר על ידי חמאס, על כך שגופותיהם חולצו והוחזרו לשטח מדינת ישראל. במסגרת המבצע לשחרור הגופות נפלו רס"ר (מיל') גל מאיר איזנקוט ז"ל ורס"ר (מיל') איל מאיר ברקוביץ' ז"ל ונפצעו לוחמים נוספים.

חטופה ממסיבת נובה ולוחם שנפל ונחטף

זיו דדו בן ה-36 שימש כאחראי לוגיסטיקה בגולני. במהלך המתקפה זיו היה בדרך לכיסופים והקשר איתו אבד כאשר היה באזור מפלסים. הרכב אותר בסמוך לאנדרטת חץ שחור. אהב לעזור לכולם ובמיוחד לאוכלוסיות מוחלשות. במסגרת שירותו הצבאי קיבל תעודות הצטיינות, היה אהוב על פקודיו ומפקדיו. עד היום דדו הוכר כחלל חטוף בידי ארגון טרור. הותיר אחריו אישה ותינוקת בת 5 חודשים.

זיו דדו ז"ל

זיו דדו ז"ל, צילום: דובר צה"ל

עדן זכריה, בת ה-27 נסעה למסיבה ברעים עם בן הזוג אופק קמחי (23) אשר נרצח במסיבה. בזמן הירי דיברה עם אביה בטלפון וסיפרה על המצב ובנוסף ידוע שהיא נחטפה כאשר היא פגועה בפלג גופה העליון. בהודעת מטה המשפחות נמסר: "לעדן שני כלבי ציד אליהם הייתה מחוברת מאוד וגידלה אותם בהרבה אהבה, היא הספיקה לבקש מאביה שיישמור עליהם וידאג להם".

עדן זכריה ז"ל

עדן זכריה ז"ל, צילום: מטה משפחות החטופים