מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרמטכ"ל וראש השב"כ בלב חאן יונס: "ככה שוברים את האויב"

הרמטכ"ל וראש השב"כ שוחחו עם הלוחמים בחאן יונס: המלחמה הזאת צריכה להיות גם רחבה אבל גם מאוד מאוד ממוקדת | מאז סיום הפסקת האש - 140 מחבלים נעצרו ונלקחו לחקירה בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/23 20:18 כח בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 11/12/23 23:24

הרמטכ"ל וראש השב"כ בלב חאן יונס: "ככה שוברים את האויב"
דובר צה"ל, צילום: הרמטכ"ל וראש השב"כ בלב חאן יונס

ברקע הלחימה העצימה בדרום רצועת עזה, ראש השב"כ רונן בר, והרמטכ"ל הרצי הלוי קיימו היום (ב') הערכת מצב בחאן יונס עם מפקד פיקוד הדרום, מפקד אוגדה 98 ומח"ט הקומנדו. במהלך הערכת המצב אמר הלוי: "יש כאן לחץ גדול, אני חושב שהכניעה הזו, האנשים שיוצאים ומרימים ידיים זה גם שבירה של הרוח, זה גם מאיץ את ההישגים, אנחנו בסוף רוצים להתקדם מהר".

ראש השב"כ: זו מלחמת פירים

ראש השב"כ סיכם את הישיבה: "אני חושב שמה שהוצג כאן על החיבור של מודיעין ואש בקצבים מאוד מאוד מהירים, גם דברים שאנחנו מפענחים ומגיעים לפה, וגם דברים שמגיעים באמת במהירות האור או הקול יותר נכון, גם מצילים חיים, גם מביאים פירים, גם מביאים מפקדים וככה שוברים את האויב".

בהמשך הגדיר את אופי הלחימה: "נראה לי שזה מלחמת פירים, נראה לי שמה שמיוחד במלחמה הזאת היא צריכה להיות גם רחבה, כדי למוטט את התשתיות המבצעיות והשלטוניות, אבל גם מאוד מאוד ממוקדת בשביל להגיע לאזרחים שלנו ולהוציא אותם".

מאז סיום הפסקת האש - 140 מחבלים נעצרו בעזה

מתום ההפוגה, לוחמי צה"ל בשיתוף עם שב"כ עצרו כ-140 פעילי חמאס וגא"פ ברחבי רצועת עזה. הפעילים עוכבו במהלך קרבות בימים האחרונים על ידי לוחמי צה"ל, חלקם נכנעו באופן יזום והובלו עם חוקרי השטח של יחידה 504 באגף המודיעין ורכזי השב"כ להמשך חקירה. בסך הכל נעצרו יותר מ-500 פעילים מארגוני הטרור ברחבי רצועת עזה שנלקחו להמשך חקירה בשטח ישראל.

פעילי הטרור שנעצרו במלחמת חרבות ברזל

פעילי הטרור שנעצרו במלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

מטח כבד למרכז: פצוע מפגיעה ישירה בחולון

בשעות הצהריים המוקדמות נשמעו אזעקות ברחבי גוש דן ובעוטף עזה, וזמן קצר לאחר מכן דווח על פגיעה ישירה בבניין בחולון כתוצאה מהמטח הכבד. נגרם נזק לרכוש. גבר כבן 45 פונה לוולפסון במצב קל-בינוני עם פגיעה מרסיס ברגל. לוחמי האש חילצו ממחסן סמוך לאזור הפגיעה משפחה אשר נזקקה לסיוע בפתיחת דלת המבנה בו שהו, בני המשפחה חשים בטוב ולא נזקקו לטיפול רפואי.

הפראמדיק בזירה סיפר: "הגענו למקום במהירות וראינו הרס רב, גבר כבן 45 התהלך ברחוב כשהוא בהכרה וסובל מפציעה ברגלו מרסיסים. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קל עד בינוני. אנחנו סורקים בבניינים הסמוכים על מנת לוודא שאין נפגעים נוספים".