צה"ל חושף את כוונת נשק חדשה שהאויב לא יוכל לחמוק ממנה

כוונת חדשה שפותחה בצה"ל ומסוגלת לחזות את מיקומה העתידי של המטרה, תאפשר ללוחמים לשפר את סיכויי הפגיעה פי 4 | "הכוונות שהשתמשו בהן עד היום היו סוסים - אבל הפגיון הוא מכונית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/23 15:39 כח בכסלו התשפד

צה"ל חושף את כוונת נשק חדשה שהאויב לא יוכל לחמוק ממנה
פיגיון, צילום: דובר צה"ל

מערכת בקרת האש "פגיון", נכנסה בתצורה החדשה שלה לשדה הקרב בימי המלחמה, כך פורסם היום (ב') באתר צה"ל. היא שוקלת פחות, מזהה אויב תוך שניות ויכולה להינעל על מטרות ולסייע בחיסולן - וכך משפרת פי 4 את סיכויי הפגיעה באיום.

מטרת הפגיון היא להתמודד עם מטרות נעות, ולסייע ללוחמים שפועלים בשכונות הצפופות והמסוכנות של עזה. בניגוד לכוונת הרגילה, שנותנת ללוחם נקודת מכוון לפיה הוא יכול למקם את הקנה שלו, המחשב הקטן שבתוך הכוונת משקלל את הנתונים כולם בעצמו ומדייק את הפגיעה. הפגיון כל כך משוכללת, שהיא מסוגלת לחזות את המיקום העתידי של המטרה, ולמעשה להתאים בין הזמן שהמטרה תגיע למיקום, לבין הזמן שהקליע יגיע אליו.

תיעוד הפגיון בפעולה

"הכוונות שהשתמשו בהן עד היום היו סוסים - אבל הפגיון הוא מכונית"

רס"ן יואב, ראש מדור חי"ר וקומנדו במפא"ת, הסביר לאת"צ כיצד הכוונת פועלת: "אם הקנה לא מכוון בדיוק אל המטרה, הלחיצה לא תושלם והלוחם יתקל במעין מחסום קטן. אך אם הקנה מכוון הישר אל הנקודה שהכוונת קבעה כמדויקת, כדור יצא מהקנה והירי יושלם".

עוד אמר, כי "הכוונות שהשתמשו בהן עד היום היו סוסים - אבל הפגיון הוא מכונית". לדבריו: "ועם מכונית אפשר לעשות דברים שאי אפשר לעשות עם סוסים, טובים ככל שיהיו. הפגיון יאפשר ללוחמים פגיעה מדויקת וקטלנית באויב, ואנחנו נמשיך לשפר את האמל"ח שלנו ככל שנידרש".

פגיון

פגיון צילום: דובר צה"ל