מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי שזרק אב שכול משידור - שדרן גל"צ הגיע להתנצל עם מפקד התחנה

בעקבות פיצוץ הריאיון עם איציק בונצל שקרא להחרמת התקשורת, עידן קוולר הגיע לנחם את המשפחה השכולה ולהתנצל על כך שלא אפשר לאב השכול לסיים את דבריו: "טעיתי, ועל כך אני מבקש סליחה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/23 16:14 כח בכסלו התשפד

אחרי שזרק אב שכול משידור - שדרן גל"צ הגיע להתנצל עם מפקד התחנה
גלי צה, צילום: פלאש 90

המגיש עידן קוולר עורר אתמול סערה כשהוריד משידור בגלי צה"ל את האב השכול איציק בונצל, שאיבד את בנו בשבוע בעבר ועלה לריאיון. האב השכול ניצל את הבמה כדי לתקוף את התקשורת, והמראיין זעם: "לא מוכן שישתמשו בנו להחרים אותנו". היום (ב') דווח כי בעקבות התקרית שהתקבלה בביקורת רבה, ביקר קוולר יחד עם מנהל התחנה דני זקן בבית המשפחה השכולה שיושבת שבעה והתנצל על כך שהוריד אותו מהשידור. בגל"צ הוחלט כי קוולר לא ישדר לעת עתה תכניות אקטואליה ולא יחליף מגישי יומנים.

"טעיתי, ועל כך אני מבקש סליחה"

כאמור, מ"מ מפקד גלי צה"ל דני זקן והשדרן עידן קוולר הגיעו בצהריים לניחום האבלים של משפחת בונצל, להביע את תנחומיהם על מות בנם עמית ז"ל בקרב בעזה, וכן להביע התנצלות בפני אב המשפחה, איציק בונצל בהמשך לשידור שבו התראיין אתמול.

עידן קוולר מסר: "היום הגעתי לשוהם לנחם את משפחתו של לוחם צה"ל גיבור ישראל עמית בונצל ז"ל, שנפל בקרבות בעזה, לאחר שאתמול הפסקתי ראיון בגלי צה"ל עם איציק בונצל, אביו של עמית". לדבריו: "היה חשוב לי מאוד להגיע למשפחה ולהתנצל בפניה, ובפרט בפני איציק, באופן אישי. טעיתי, ועל כך אני מבקש סליחה. המפגש עם משפחת בונצל היה עבורי מרגש ומעצים".

עוד אמר: "פגשתי משפחה מיוחדת ופטריוטית, שסיפרה לי על עמית ז"ל, אישיותו ותחושת השליחות שפיעמה בו - תוצאה של החינוך שקיבל בבית. עמית היה צעיר יפה תואר, וכשאני מביט בתמונתו, ובתמונותיהם של שאר הנופלים והנופלות במלחמה, אני רואה את כל מה שטוב בארץ שלנו".

האב השכול ביקש להחרים והשדרן הוריד אותו משידור "לא יכול לשאת את זה"

נזכיר כי במהלך הראיון בונצל ביקש לפנות לעם ישראל וביקר את כלי התקשורת: "כשהילדים שלנו מתים בעזה, אין אפילו דגל ישראל באולפן, התקשורת עוסקת בכספים קואליציונים או שואלת איפה הבן של ביבי משרת. העם ינצח את התקשורת. אל תצפו בהם ואל תאזינו להם". עידן קוולר קטע את האב השכול: "לא יכול לשאת את זה יותר. אתה פוגע בי ובמקום העבודה שלי... אני לא מוכן שישתמשו בנו להחרים אותנו".

בעקבות הריאיון שהתפוצץ, ספג קוולר ביקורת רבה. בין השאר מהשרה מאי גולן, שתקפה: "חשבתי שגלי צה"ל הם 'הבית של החיילים', מסתבר שלפי עידן קוולר גלי צה"ל זה הבית שמשתיק הורים שכולים". גם שדרן גל"צ לשעבר, ישי שנרב, טען: "ביקורת כללית נגד 'התקשורת' זה ממש ממש ממש לא סיבה מוצדקת לזרוק משידור אב שכול".

"משפחות השכולות עומדות מעל לכל מחלוקת"

מגלי צה"ל נמסר כי "גל"צ היא גוף תקשורת צבאי וציבורי ומתוקף כך מאפשרת הבעה של כל הקולות והדעות בציבוריות הישראלית, גם כשאינן נוחות לכולם. המשפחות השכולות עומדות מעל לכל מחלוקת, ולהן הזכות המלאה לספר בשידור, בראש וראשונה בגלי צה"ל, על יקיריהן הנופלים ולקרוא את קריאתן על הצורך בתיקון".