מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הפרשן לענייני ערבים מזהיר: "שמעתי בכיר חמאס אומר שהם יעשו עוד 7 באוקטובר"

כוחות צה"ל ברצועת עזה מתקדמים בעוצמה בלחימה. צבי יחזקאלי: "ישראל לא צריכה להתחשב, לא בארה"ב, והעולם הערבי, הסעודים והמפרציות נותנים לנו אחלה קלף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/23 09:14 כז בכסלו התשפד

הפרשן לענייני ערבים מזהיר: "שמעתי בכיר חמאס אומר שהם יעשו עוד 7 באוקטובר"
צבי יחזקאלי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ככל שעוברים הימים והשבועות, מתגברת התקיפה הקרקעית של צה"ל בעומק רצועת עזה. בריאיון עם הפרשן לענייני ערבים בחדשות 13, צבי יחזקאלי, הוא מוסיף עוד פרטים על לחימת הכוחות ברצועה ומזהיר מפני אמירותיהם של מנהיגי חמאס.

צבי יחזקאלי: "הפעולה שנעשתה בצפון הרצועה צריכה להיות ממש מועתקת לתוך ח'אן יונס"

יחזקאלי קורא לתקיפה מסיבית ברצועת עזה, ואומר: "הפעולה שנעשתה בצפון הרצועה צריכה להיות ממש מועתקת לתוך ח'אן יונס באותה אגרסיביות ולתת לתושבים לרדת החוצה, ולעשות בח'אן יונס את אותה צריבה תודעתית שבעזרת השם עוד שבוע-שבועיים נגמור את צפון הרצועה, ואז אתה תראה את זה".

בהמשך התייחס למחאה המתפתחת ברצועת עזה נגד חמאס, והדגיש: "יש לך כרגע 1.4 מיליון שהם עכשיו לא בבתים שלהם ויכול להיות שהבתים שלהם כבר לא קיימים והם רואים את זה. תראה איך הם בוזזים אוכל. יש מצב שעזה תהיה על סף אסון הומניטרי, זה ברור לי, עם המחלות, עם האוהלים, עם הגשם, זה ברור לכולם, לכל מי שינהל את הדבר הזה".

העזתים נסים אל דרום הרצועה

העזתים נסים אל דרום הרצועה, צילום: דובר צה"ל

"שמעתי בכיר חמאס אומר: 'נעשה עוד אחד, עוד 7 באוקטובר"

עוד אמר יחזקאלי, כי: "עזה היא על סף אסון הומניטרי כי זה חלק ממלחמה", והוסיף: "עכשיו יש תושבים שאומרים 'יחיא סינוואר הרס לנו את החיים'. לנו בעין הדמוקרטית זה מדליק שיש ביקורת, אולי זה יכול לעשות הפיכה, אבל במוח החמאסי זה לא מעניין, זה אפילו לא שיקול, זה לא מזיז. אתמול שמעתי בכיר חמאס אומר: 'נעשה עוד אחד, עוד 7 באוקטובר'". בהמשך הדגיש: "ישראל לא צריכה להתחשב, לא בארה"ב, והעולם הערבי, הסעודים והמפרציות נותנים לנו אחלה קלף".